Overzicht

Uw specifieke doelgroep in kaart

  • 20 augustus 2015
Multiscope heeft toegang tot de mening van meer dan 100.000 Nederlanders. Onze panelleden geven graag hun oordeel over de meest uiteenlopende zaken We beschikken ook reeds over veel actuele kenmerken en informatie over de panelleden. Niet alleen demografische kenmerken, zoals geslacht, leeftijd of opleidingsniveau, maar ook veel specifiekere informatie. Op die manier kunnen we snel […]

Vijf tips voor een haalbaarheidsonderzoek

  • 5 augustus 2015
Heeft uw idee kans van slagen? Dat is wat u wilt weten wanneer u een haalbaarheidsonderzoek uitvoert. Marktonderzoek kan daarbij veel waarde toevoegen. Daarnaast kunt u ook deskresearch doen. U krijgt immers het beste beeld van de aankoopintentie van uw potentiële klanten door ze er zelf direct naar te vragen. Wilt u een haalbaarheidsonderzoek uitvoeren? […]

Nederlander krijgt 65 berichten per dag via WhatsApp

  • 28 juli 2015
WhatsApp is nog steeds erg populair. Nederlanders krijgen gemiddeld 65 berichten per dag. Negen op de tien smartphonebezitters hebben de app geïnstalleerd. Vier op de tien whatsappers gebruiken de dienst ook voor zakelijke doeleinden. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.372 Nederlandse consumenten. WhatsApp op 90% van alle smartphones Maar liefst negen op […]

Smartphones grijpen de macht

  • 27 juli 2015
Ook in de maand juli was Multiscope regelmatig in het nieuws. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat de smartphones nu echt de macht lijken te gaan grijpen. Het einde van de belbundel lijkt in zicht en ook de recruitment branche moet alle zeilen bij gaan zetten om de slag om mobiele devices niet te verliezen. Sommige […]

Hoeveel waarde heeft een eigen klantenpanel?

  • 24 juli 2015
Voor de continuïteit van uw organisatie is het cruciaal om te weten wat er leeft bij uw klanten. Deze interactie kost veel tijd, energie en dus geld. Maak een optimaliseringslag met Socratos door het opbouwen van een klantenpanel! U kunt eenvoudig nieuwe ideeën toetsen, meningen polsen of belangrijke ontwikkelingen monitoren. Dit draagt direct bij aan […]

Internationaal onderzoek: Vijf nuttige tips

  • 23 juli 2015
Internationaal onderzoek is een uitdaging: het levert interessante inzichten op, maar er komt ook een heleboel bij kijken. Waar moet u beginnen? Hoe krijgt u toegang tot de doelgroep? Hoe gaat u om met meertaligheid en verschillen tussen landen? De volgende vijf tips zorgen ervoor dat u het overzicht bewaart. 1. Ontwikkel eerst een basisvragenlijst […]

Einde aan belbundel door bellen via WhatsApp

  • 15 juli 2015
Bellen via instant messengers als WhatsApp en Facebook Messenger is populair. Nu al is 12% van de telefoongesprekken via een instant messenger. En de verwachting is dat bellen via instant messengers toeneemt. Het abonnementsmodel inclusief belminuten komt onder druk te staan. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.372 Nederlandse consumenten. Helft smartphonegebruikers heeft […]

Hoe optimaliseerde QiZiNi haar verpakkingen?

  • 14 juli 2015
QiZiNi is een specialist in broodjes, wraps, panini’s, tosti’s, salades etc. voor onderweg of thuis. QiZiNi is onder andere herkenbaar aan de driehoekvormige sandwiches die vaak verkrijgbaar zijn bij tankstations. Multiscope werd ingeschakeld voor een verpakkingsonderzoek omdat QiZiNi graag de nieuwe verpakkingsoncepten van sandwiches en broodjes wilde testen. Daarvoor werd gebruik gemaakt van het Multiscope […]

Vijf tips voor positioneringsonderzoek

  • 9 juli 2015
Bedient u met uw product de grote massa, of bent u eerder een niche-speler? Wilt u gezien worden als de absoluut best presterende (differentiatiestrategie) of juist liever als de gewoon goedkoopste binnen uw speelveld (lage-kosten-strategie)? Dit zijn positioneringsvraagstukken: welke plaats neem ik in (of wil ik gaan innemen) binnen de productcategorie. Wij geven u graag […]