Scores van vakantieplatformen in één benchmark rapport
- 29 november 2024
Vandaag lanceert Multiscope de tweede editie van de Nationale Benchmark Vakantieplatformen. Een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor vakantieplatformen. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van bijna 5.200 respondenten geanalyseerd.
Wat kunt u verwachten?
Vakantieplatformen hebben in het afgelopen decennium een stormachtige groei doorgemaakt en bieden een antwoord op de groeiende informatiebehoefte. De consument regelt steeds meer zelf, maakt last-minute keuzes en profiteert van de transparantie in het aanbod dankzij deze platformen. Maar welke vakantieplatformen presteren nu bovengemiddeld en weten de consument blijvend te bereiken en aan zich te binden?
De Nationale Benchmark Vakantieplatformen vergelijkt de grootste vakantieplatformen van Nederland aan de hand van maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken.
Een groot aantal vakantieplatformen komt aan bod waaronder Agoda, Airbnb, Belvilla, Booking.com, BungalowSpecials, D-reizen, Dé Vakantiediscounter, Expedia, Hotels.com, HotelSpecials, Micazu, Natuurhuisje, Transavia Holidays, Treinreiswinkel, Tripadvisor, trivago, Vacansoleil, Voordeeluitjes.nl en Weekendjeweg.nl.
Dit rapport biedt interessante inzichten voor iedereen in deze markt die zijn eigen prestaties wil vergelijken met die van de grootste spelers. Het is waardevol voor internationale partijen, nationale aanbieders, gevestigde namen, ambitieuze nieuwkomers, specialisten, ondernemers, investeerders en marketeers. Het rapport bevat niet alleen een volledig overzicht van de markt, maar ook een specifieke pagina voor elk vakantieplatform.
Zie voor meer informatie de website, inhoudsopgave en merkenlijst.
Enkele bevindingen uit het rapport
• Gemiddelde NPS Nederlandse vakantieplatform is +56
• Bijna een derde van de Nederlanders baseert hun keuze op een ‘aanbieding’
• Bijna een derde boekt via één platform
• Van alle reclamekanalen heeft tv-reclame het grootste bereik
Specificaties
• Publicatie: November 2024
• Pagina’s: ca. 40
• Rapportage: Online en hardcover
• Respondenten: 5.183 (representatief voor Nederland)
• Prijs: €1.795
• Vragen: 15+ per platform
• Aanbieders: 40
Meer informatie?
U kunt de Nationale Benchmark Vakantieplatformen bestellen via onze website. Neem voor vragen contact op met Guido de Wit (guido@multiscope.nl). Natuurlijk kunt u ook bellen met 073-6212122. Hij informeert u graag over alle beschikbare informatie in het rapport.
0 comments on Scores van vakantieplatformen in één benchmark rapport