Overzicht

‘Wij blijven de goedkoopste!’ beste slogan foodretail

  • 10 september 2024
De slogan van Nettorama, ‘Wij blijven de goedkoopste!’, krijgt de hoogste waardering van consumenten. Supermarkten scoren zeer uiteenlopend. Het gemiddelde cijfer voor de slogan van een partij in de foodretail is 6,92. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders. Nettorama heeft beste slogan De slogan van Nettorama, ‘Wij […]

In één uur van CO2-probleem naar baksteen

  • 9 september 2024
In een eerdere aflevering bespraken we al eens olivijn, een mineraal dat een oplossing kan bieden voor het huidige CO2-probleem. Olivijn kan CO2 uit de lucht opnemen, maar in de natuur duurt dit proces normaal gesproken 30 jaar. In de twintigste aflevering van de Innoshow legt onze gast, Pol Knops, uit hoe hij dit proces versnelt […]

Winnaar reischeque TUI 2024 bekend!

  • 9 september 2024
Multiscope voert een doorlopend onderzoek uit naar onderhoud van auto’s. Iedere maand maken deelnemers kans op diverse prijzen en per kwartaal worden de winnaars gekozen. Een paar weken geleden was het zover! We mochten de heer Rademaker bij ons op kantoor blij maken met een reischeque van TUI t.w.v. €1.500. Dank voor uw deelname en […]

Zalando en H&M populairst onder 18- tot en met 34-jarigen

  • 7 september 2024
De klanten van Zalando (54%) en H&M (53%) bestaan voor het grootste deel uit 18- tot en met 34-jarigen. Webshop Bonprix trekt juist vooral 50-plussers aan (59%). Van alle kledingwinkels zijn HEMA en C&A het populairst. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Kledingwinkels, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 Nederlanders. Kledingwinkel H&M trekt […]

Speciaalzaken scoren goed op ‘beste service’

  • 6 september 2024
Speciaalzaken zoals slagerijen, poeliers, kaas-en delicatessenwinkels en brood- en banketzaken scoren van alle subsectoren gemiddeld het best op de waardestrategie ‘beste service’. Uw Slager heeft de beste score van alle foodretailers. Supermarkten scoren juist slecht op deze waardestrategie. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders. Slagerijen en poeliers […]

Nieuwe inzichten in de hotelmarkt

  • 5 september 2024
Vandaag lanceert Multiscope de tweede editie van de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor hotelketens. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van ruim 5.000 respondenten geanalyseerd. Wat kunt u verwachten? De afgelopen jaren worden steeds meer hotels onderdeel van franchiseformules, wat leidt tot […]

22% Nederlanders positief over smart home ontwikkelingen

  • 3 september 2024
Ruim een vijfde (22%) van Nederland staat positief tegenover smart home ontwikkelingen. Een kwart (25%) is specifiek positief over de spraakcommando’s waar veel slimme apparaten over beschikken. Bijna zes op de tien Nederlanders (59%) zijn positief over slimme hulp voor ouderen. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim […]

Webshops trekken frequentere kledingkopers dan winkels

  • 29 augustus 2024
De koopfrequentie van kleding is hoger bij webshops (2,8) dan bij kledingwinkels met fysieke vestigingen (2,2). Bol heeft de meest loyale klanten met de hoogste koopfrequentie (3,6). SHEIN scoort laag op koopintentie (78%), maar heeft een bovengemiddelde frequentie (3,4). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Kledingwinkels, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 Nederlanders. […]

‘U tevreden, wij tevreden!’ beste slogan verzekeringsmarkt

  • 27 augustus 2024
De slogan ‘U tevreden, wij tevreden!’ van ZLM Verzekeringen scoort met een 8,56 het hoogst van alle slogans in de markt. Het gemiddelde cijfer van alle slogans is een 7,01. Grote partijen scoren duidelijk slechter. Dit blijkt uit Uitblinkers Verzekeraars, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders. Positioneringsmodel Het Treacy en Wiersema model […]