Overzicht

Zalando en H&M populairst onder 18- tot en met 34-jarigen

  • 7 september 2024
De klanten van Zalando (54%) en H&M (53%) bestaan voor het grootste deel uit 18- tot en met 34-jarigen. Webshop Bonprix trekt juist vooral 50-plussers aan (59%). Van alle kledingwinkels zijn HEMA en C&A het populairst. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Kledingwinkels, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 Nederlanders. Kledingwinkel H&M trekt […]

Speciaalzaken scoren goed op ‘beste service’

  • 6 september 2024
Speciaalzaken zoals slagerijen, poeliers, kaas-en delicatessenwinkels en brood- en banketzaken scoren van alle subsectoren gemiddeld het best op de waardestrategie ‘beste service’. Uw Slager heeft de beste score van alle foodretailers. Supermarkten scoren juist slecht op deze waardestrategie. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders. Slagerijen en poeliers […]

Nieuwe inzichten in de hotelmarkt

  • 5 september 2024
Vandaag lanceert Multiscope de tweede editie van de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor hotelketens. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van ruim 5.000 respondenten geanalyseerd. Wat kunt u verwachten? De afgelopen jaren worden steeds meer hotels onderdeel van franchiseformules, wat leidt tot […]

22% Nederlanders positief over smart home ontwikkelingen

  • 3 september 2024
Ruim een vijfde (22%) van Nederland staat positief tegenover smart home ontwikkelingen. Een kwart (25%) is specifiek positief over de spraakcommando’s waar veel slimme apparaten over beschikken. Bijna zes op de tien Nederlanders (59%) zijn positief over slimme hulp voor ouderen. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim […]

Webshops trekken frequentere kledingkopers dan winkels

  • 29 augustus 2024
De koopfrequentie van kleding is hoger bij webshops (2,8) dan bij kledingwinkels met fysieke vestigingen (2,2). Bol heeft de meest loyale klanten met de hoogste koopfrequentie (3,6). SHEIN scoort laag op koopintentie (78%), maar heeft een bovengemiddelde frequentie (3,4). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Kledingwinkels, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 Nederlanders. […]

‘U tevreden, wij tevreden!’ beste slogan verzekeringsmarkt

  • 27 augustus 2024
De slogan ‘U tevreden, wij tevreden!’ van ZLM Verzekeringen scoort met een 8,56 het hoogst van alle slogans in de markt. Het gemiddelde cijfer van alle slogans is een 7,01. Grote partijen scoren duidelijk slechter. Dit blijkt uit Uitblinkers Verzekeraars, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders. Positioneringsmodel Het Treacy en Wiersema model […]

Dekbed-Discounter blinkt uit op ‘beste proces’

  • 23 augustus 2024
Dekbed-Discounter blinkt uit op de waardestrategie ‘beste proces’. Van alle subsectoren scoren slaapwinkels het hoogst op de waardestrategie ‘beste proces’. Dit blijkt uit Uitblinkers Woonbranche, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 Nederlanders. Uitblinker Dekbed-Discounter Dekbed-Discounter is van alle subsectoren de uitblinker op ‘beste proces’ (3,84). Volgens klanten scoort Dekbed-Discounter het best op deze […]

De Beren bekendste restaurantketen Nederland

  • 22 augustus 2024
De Beren is de bekendste restaurantketen van Nederland (63%). Personen tussen de 18 en 35 jaar herkennen de meeste ketens. De geholpen naamsbekendheid varieert per keten en per leeftijdsgroep. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders. 63% herkent De Beren Geholpen naamsbekendheid verwijst naar het percentage […]

Dierentuinen populair onder 50-plussers

  • 16 augustus 2024
Attractieparken en dierentuinen trekken verschillende leeftijdsgroepen aan. Attractieparken zijn voornamelijk populair onder jongere Nederlanders. Bezoekers van dierentuinen zijn daarentegen vaker ouder. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders. 43% bezoekers dierentuinen is 50-plus Dierentuinen zijn populairder onder 50-plussers. De grootste groep bezoekers van dierentuinen […]