Overzicht

Sportaanbieder wordt populairder

  • 16 november 2023
Het aantal Nederlanders dat wekelijks sport bij een sportaanbieder, is gestegen van 5,1 miljoen in 2022 naar 5,8 miljoen in 2023. Nederlanders die zelfstandig sporten kiezen hier met name voor zodat ze zelf kunnen inplannen wanneer ze sporten (69%). Fitness is met 2,8 miljoen leden de grootste georganiseerde sport in Nederland. Dit blijkt uit de […]

De wereld van touroperators in kaart

  • 15 november 2023
Vandaag lanceert Multiscope het vierde rapport uit een reeks nieuwe benchmark onderzoeken: de Nationale Benchmark Touroperators. Dit is een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, boekingen, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor touroperators. Wat kunt u verwachten? Na een aantal magere coronajaren, concurrentie van online reisbureaus en consolidaties in de markt is er […]

Innovatie maakt het verschil tussen leiders en volgers

  • 14 november 2023
Plop, we zijn los. In deze allereerste episode van de Multiscope Innoshow bespreken host Rick Kivit en gast John Kivit (Multiscope) wat de Innoshow is, wat er zo moeilijk is aan innoveren, waar het meestal fout gaat en wat je kunt doen om je succes te optimaliseren. Want wist je dat er maar liefst 3000 […]

Helft Nederlanders boekt via vakantieplatform

  • 9 november 2023
Bijna de helft van de Nederlanders van 18 jaar en ouder boekte in de afgelopen drie jaar een vakantie via een vakantieplatform (49%). Dat zijn 7,2 miljoen Nederlanders. Het aanbod (64%) is de belangrijkste reden om te kiezen voor een bepaalde partij. Booking.com is duidelijk het populairste vakantieplatform (34%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark […]

76% klanten heeft intentie om terug te keren bij touroperator

  • 2 november 2023
Ruim driekwart van de klanten van touroperators heeft de intentie om nog een reis te boeken bij dezelfde partij. De frequentie waarmee men reizen boekt bij dezelfde partij ligt op 1,6. TUI scoort hoger dan gemiddeld op de frequentie (1,88) en intentie (77%). Aanbieders van intercontinentale reizen scoren lager dan gemiddeld op frequentie. Dit blijkt […]

Locatie belangrijkste reden voor keuze restaurantketen

  • 31 oktober 2023
Bezoekers van restaurantketens laten de keuze voor een keten voornamelijk afhangen van ‘de locatie’ (40%), ‘het aanbod’ (34%) en ‘de kwaliteit’ (30%). ‘Duurzaamheid’, ‘aftersales’ en ‘veiligheid’ (ieder 1%) zijn de minst belangrijke keuzeredenen. Het aanbod van een restaurantketen blijkt belangrijker voor 18- tot 34-jarigen (44%) dan de locatie (31%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark […]

Nederlanders besteden €6,9 miljard bij hotelketens

  • 24 oktober 2023
De grootste Nederlandse hotelketens trokken de afgelopen drie jaar 7,4 miljoen bezoekers1. Gemiddeld besteden ze €227 per bezoek. Dat komt in totaal neer op €6,9 miljard. Hotelbezoekers besteden het meest bij Hilton (€383) en het minst bij ibis Budget (€99). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 […]

Prestaties koffie- en lunchketens op 14 indicatoren

  • 19 oktober 2023
Vandaag lanceert Multiscope een nieuw rapport: de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor koffie- en lunchketens. Wat kunt u verwachten? Het aantal koffiezaken en lunchrooms is in de afgelopen vijf jaar sterk gegroeid. Gevestigde ketens breiden uit en nieuwe formules […]

E-Learning Monitor 2023 nu beschikbaar!

  • 17 oktober 2023
De derde editie van de E-Learning Monitor van Multiscope is nu beschikbaar! De E-Learning Monitor is een onderzoek naar de markt voor online opleidingen, cursussen en trainingen in Nederland. Bent u benieuwd naar de meest actuele cijfers over de Nederlandse e-learning markt? Bestel dan nu het rapport. Wat kunt u verwachten? De E-Learning Monitor geeft […]