Overzicht

Inzicht voor Manutan in naamsbekendheid en imago

  • 22 september 2015
Manutan, voorheen Overtoom, is een leverancier van kantoor-, magazijn- en werkplaatsartikelen voor het bedrijfsleven. In 2014 is de naamsverandering doorgevoerd om in heel Europa één identiteit uit te stralen. Mede door een landelijke media campagne in Nederland werd deze verandering aangekondigd. De wens van Manutan was om de naamsbekendheid en het imago van het merk […]

De belangrijkste tips voor een effectmeting

  • 9 september 2015
Wanneer u een campagne uitvoert, wilt u daar natuurlijk iets mee bereiken. U wilt bijvoorbeeld uw imago veranderen of uw naamsbekendheid verhogen. Maar bereikt u die doelen ook daadwerkelijk? Heeft uw campagne wel het gewenste effect? Dit kunt u onderzoeken met een effectmeting. Wilt u een effectmeting uitvoeren, dan kan Multiscope u daar van A […]

Zonder internet niet op vakantie

  • 8 september 2015
Internet is onmisbaar op vakantie. Twee derde houdt bij het kiezen van de accommodatie rekening met wifi. En maar liefst negen op de tien vakantiegangers zijn online tijdens de vakantie. E-mail en WhatsApp worden dagelijks bijgehouden door ruim 40%. Het gemak waarmee vakantiegangers online kunnen zorgt dat één op de drie tijdens vakantie werkt. Drie […]

Eenvoudig succesvol marktonderzoek uitvoeren

  • 7 september 2015
U voert graag een onderzoek uit onder uw klanten, maar uw organisatie is niet ingericht als marktonderzoeksbureau en u beschikt niet over de technische middelen om een online onderzoek uit te voeren. Om zelf aan de slag te gaan met een gratis online survey tool lijkt in eerste instantie financieel aantrekkelijk, maar uw spaarzame tijd […]

Nederland afhankelijk van digitale communicatie

  • 2 september 2015
Augustus was wederom een drukke maand voor Multiscope met veel aandacht van landelijke media. Dit was voor een deel te danken aan een bericht over het WhatsApp gebruik van Nederlanders. Uit het onderzoek bleek onder meer dat de gemiddelde Nederlander 65 berichten per dag ontvangt via WhatsApp. Ook was er aandacht voor een onderzoek rondom […]

Meer dan de helft van Nederland heeft overgewicht

  • 25 augustus 2015
De gemiddelde BMI van Nederlanders is 26,7; 56% van alle Nederland heeft overgewicht. Een groot deel van de Nederlanders is ontevreden met zijn gewicht en volgt een dieet om de overtollige kilo’s kwijt te raken. Op korte termijn een goede oplossing, maar op lange termijn is het moeilijk om de kilo’s niet terug te laten […]

Christophe Renders versterkt Multiscope

  • 25 augustus 2015
Christophe Renders is sinds 10 augustus werkzaam bij Multiscope. Hij gaat zijn kwaliteiten als marktonderzoeker en zijn commerciële vaardigheden combineren om de nieuwe business unit Rapporten op te zetten. Hierin gaat Christophe aan de slag met domeinspecifieke rapporten over actuele onderwerpen. De onderwerpen zijn gerelateerd aan de markten en domeinen waar Multiscope in gespecialiseerd is. […]

Vier handige tips voor concurrentieonderzoek

  • 24 augustus 2015
Wie zijn uw concurrenten? En hoe kunt u ondanks die concurrentie toch goed inspelen op de huidige markt? Wat zijn uw sterke punten ten opzichte van uw concurrenten? Wanneer u dit soort vragen heeft, voer dan een concurrentieonderzoek uit. Voor het uitvoeren van een goed concurrentieonderzoek hebben we een aantal tips voor u. 1. Combineer […]

Uw specifieke doelgroep in kaart

  • 20 augustus 2015
Multiscope heeft toegang tot de mening van meer dan 100.000 Nederlanders. Onze panelleden geven graag hun oordeel over de meest uiteenlopende zaken We beschikken ook reeds over veel actuele kenmerken en informatie over de panelleden. Niet alleen demografische kenmerken, zoals geslacht, leeftijd of opleidingsniveau, maar ook veel specifiekere informatie. Op die manier kunnen we snel […]