Overzicht

Multiscope In ’t nieuws – oktober

  • 30 oktober 2014
Tablets in de keuken, Internetten op vakantie en de smartwatch is populair, maar de Google Glass niet Het marktonderzoek dat Multiscope de afgelopen maanden in opdracht van diverse opdrachtgevers heeft uitgevoerd zat vol met technologie. Het marktonderzoek geeft interessante inzichten. Tablets en smartphones zijn steeds meer gemeengoed, maar er blijkt nog steeds een digi-vrije zone […]

Smartwatch interessante ontwikkeling voor Nederlanders

  • 24 september 2014
Nederlanders zijn bekend en geïnteresseerd in een smartwatch. Vier op de vijf Nederlanders zijn ermee bekend. Vier op de tien consumenten zijn zelfs geïnteresseerd in een smartwatch, vooral omdat het handig en makkelijk is. De verwachting is dat er in 2016 ruim 3,5 miljoen Nederlanders met een smartwatch rondlopen. Dit blijkt uit marktonderzoek onder 1.008 […]

Consument niet geïnteresseerd in Google Glass

  • 29 augustus 2014
Het merendeel van de Nederlandse consumenten is niet geïnteresseerd in Google Glass. Er is geen behoefte aan of men vindt het gevaarlijk. Daarnaast maakt een groot deel van de Nederlanders zich zorgen over privacy wanneer Google Glass in het straatbeeld op zal duiken. Dit blijkt uit marktonderzoek onder 1.008 Nederlandse consumenten door onderzoeksbureau Multiscope. Google […]

Nederlanders werken vaker door tijdens vakantie

  • 12 augustus 2014
Nederlanders maken tijdens hun vakantie steeds meer gebruik van het internet. Acht van de tien maakt dankbaar gebruik van internetmogelijkheden op bijvoorbeeld de camping. Daarnaast werken we ook steeds vaker tijdens onze vakantie. Dit blijkt uit marktonderzoek onder 1.011 Nederlandse consumenten door onderzoeksbureau Multiscope. WIFI belangrijk bij keuze verblijf We zijn massaal online op vakantie: […]

Kwart consumenten mijdt winkelcentra vanwege leegstand

  • 13 maart 2014
Mede door de opkomst van online shoppen neemt in veel winkelgebieden de leegstand snel toe. Winkels gaan failliet of zien om andere reden geen toekomst meer en sluiten de deuren. Met maatregelen als pop-up stores wordt geprobeerd de leegstand tegen te gaan. Leegstand blijkt voor een kwart een reden om niet of minder vaak naar […]

Verander, maar meet de effecten!

  • 25 februari 2014
Een goede marketeer is continu bezig met de uitstraling van zijn bedrijf. Wat wil ik uitstralen? Welk imago hebben consumenten van mij? Wat kan ik doen om meer klanten te krijgen? Dit leidt tot een marketingcampagne die uitstraalt wat de marketeer denkt dat goed is. Op plaatsen waar de doelgroep bereikt wordt. En als de […]

Verpakkingen: genoeg redenen voor onderzoek

  • 30 januari 2014
Producten liggen niet zomaar los in de schappen. En dat is maar goed ook. Stel je eens voor dat iedere klant die voor jou in de supermarkt kwam jouw stukje vlees door zijn handen heeft laten gaan voordat jij het kocht. Of hoe krijg je je tandpasta mee als het niet in een tube zou […]