Overzicht

Laat de zelfrijdende auto maar komen!

  • 9 april 2015
Nederlanders zijn bekend met de zelfrijdende auto en staan hier positief tegenover. Vooral bij vermoeidheid, in woon-werkverkeer, op de snelweg en in de file lijkt het voor consumenten een ideaal vervoersmiddel. Daarbij zien consumenten het als een mogelijkheid om onder invloed ‘achter het stuur’ te kruipen, maar wel mét een rijbewijs. Dit blijkt uit marktonderzoek […]

Inzicht in de vrijetijdsbesteding van uw klant

  • 8 april 2015
Multiscope heeft een consumentenpanel van ruim 100.000 panelleden tot haar beschikking. Uiteraard hebben we hierbij achtergrondgegevens als leeftijd, geslacht, opleidingsniveau en inkomen in kaart. Op die manier kunnen we goed inzoomen op subgroepen. Wist u ook dat we van een groot deel van het panel ook hun vrijetijdsbesteding in kaart hebben? We weten welke hobby’s […]

Ruud Dankers versterkt Multiscope

  • 3 april 2015
Op 1 april heeft Ruud Dankers het team van Multiscope versterkt. Ruud is een fanatiek hockeyer in Heren 1 van Berkel-Enschot en golft graag. Hij is een marketeer in hart en nieren. Ruud neemt de marketing en sales van Multiscope op zich. Ruud heeft HBO Sport & Media gestudeerd in Tilburg. Zijn afstudeerstage heeft hij […]

Sporten met apps en alles on demand

  • 1 april 2015
Dat we in ons dagelijkse leven onafscheidelijk zijn van onze smartphone is algemeen bekend. Het marktonderzoek van Multiscope laat zien dat de smartphone ook bij onze sportactiviteiten een evidente rol speelt. Het gebruik van apps en activity trackers tijdens het sporten wordt populairder, en sporten met een smartphone op zak of wearable om de pols […]

Sportend Nederland gek op apps

  • 19 maart 2015
Apps en activity trackers worden steeds meer gemeengoed tijdens het sporten. Hardlopers en wielrenners maken veelvuldig gebruik van apps. Bij deze sporters is Runkeeper de populairste app. Dit blijkt uit marktonderzoek onder 1.020 Nederlandse consumenten door onderzoeksbureau Multiscope. Hardlopen met Evy en Runkeeper bekendste apps Sportend Nederland (66% van de bevolking) doet vooral aan wandelen […]

Berekening op basis van antwoorden in Socratos

  • 17 maart 2015
Socratos, software voor online marktonderzoek, heeft meer dan 50 verschillende vraagtypes. We introduceren een nieuw vraagtype: berekening op basis van eerdere antwoorden. Nieuwe mogelijkheden Met dit vraagtype wordt een berekening uitgevoerd op basis van de gegeven antwoorden. Hiermee biedt Socratos een eenvoudige methode om gedurende het onderzoek bijvoorbeeld: de gemiddelde klanttevredenheidscore over meerdere afdelingen te […]

Nederlanders steeds meer in topconditie

  • 5 maart 2015
De helft van de Nederlanders is de afgelopen drie jaar bewuster gaan leven. In deze periode is men vooral minder alcohol gaan drinken, minder gaan eten en meer gaan letten op de mentale gezondheid. Deze bewustwording zorgt er mede voor dat een kwart van de Nederlanders dagelijkse beweging registreert. Dit blijkt uit marktonderzoek onder 1.020 […]

Multiscope In ’t nieuws – februari 2015

  • 3 maart 2015
Weg met Facebook, ruilen van baan en de wereld ontdekken! Het marktonderzoek dat Multiscope voor verschillende opdrachtgevers in de maand februari 2015 heeft uitgevoerd heeft te maken met verandering, ergernissen en terughoudendheid. Het marktonderzoek geeft een interessant beeld van de gedragingen van Nederlandse consumenten. Zowel in een werksituatie als in de privé-sfeer. Nederlanders willen verandering. […]

Facebook gebruik daalt in 2015

  • 18 februari 2015
Facebook is in 2014, net als in voorgaande jaren het populairste social media netwerk. Desondanks verwachten consumenten dat ze in 2015 minder gebruik gaan maken van Facebook. Het gebruik van LinkedIn en Instagram is in 2014 toegenomen en groeit ook door in 2015. Dit blijkt uit marktonderzoek onder ruim 8.700 Nederlandse consumenten door onderzoeksbureau Multiscope. […]