073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Multiscope In ’t nieuws – oktober

Multiscope In ’t nieuws – oktober

  • 30 oktober 2014

Tablets in de keuken, Internetten op vakantie en de smartwatch is populair, maar de Google Glass niet

Het marktonderzoek dat Multiscope de afgelopen maanden in opdracht van diverse opdrachtgevers heeft uitgevoerd zat vol met technologie. Het marktonderzoek geeft interessante inzichten. Tablets en smartphones zijn steeds meer gemeengoed, maar er blijkt nog steeds een digi-vrije zone in huis te zijn. In zes van de tien Nederlandse keukens kom je geen smartphone of tablet tegen. Vervolgens geeft acht op de tien Nederlanders in een vragenlijst van Multiscope aan dat ze vervolgens wel wifi gebruiken tijdens hun vakantie. En bijna een op de vijf Nederlanders zegt binnen een jaar een smartwatch te willen kopen. Maar ruim 80 procent van de Nederlandse bevolking is juist weer niet geïnteresseerd in de Google Glass-bril. Bent u benieuwd naar resultaten van het verschillende marktonderzoeken? Lees dan verder.

Smartphones en tablets zijn nog geen populaire keukenhulp

Emerce.nl Driekwart van de Nederlanders ziet het niet zitten om keukenapparatuur met een mobiel of tablet op afstand te bedienen. Zij blijven liever alles met de hand doen (60%) of hebben nog niet voldoende vertrouwen in de techniek (15%). Nederlanders staan tijdens het koken dus graag zelf in de keuken, maar nemen hierbij wel graag de hulp van slimme keukengadgets aan. Voor vier op de tien Nederlanders zou een oven die zelf meet of het gerecht gaar is, juist wel een grote uitkomst zijn. De belangrijkste redenen om de apparatuur juist wel digitaal te verbinden, zijn het besparen van tijd of een klaargemaakte maaltijd bij thuiskomst.
Klik hier voor het volledige artikel.

Acht op de tien Nederlanders gebruiken internet op vakantie

Tweakers.netAcht op de tien Nederlanders geven in een enquête van Multiscope aan dat ze wifi gebruiken tijdens hun vakantie. Daarvoor gebruiken ze vooral hun smartphone. Steeds meer mensen houden bij het boeken van een vakantie rekening met de beschikbaarheid van wifi. Van de vakantiegangers kijkt 66 procent op sociale media actief te zijn. In 2011 was dat nog een kwart. Weersvoorspellingen en privémail zijn met 85 procent het populairst en 62 procent van de vakantiegangers gebruikt online navigatie.
Klik hier voor het volledige artikel.

Een op vijf Nederlanders wil binnen jaar smartwatch kopen

NUtech.nl Bijna een op de vijf Nederlanders zegt binnen een jaar een smartwatch te willen kopen. De ideale prijs is volgens Nederlanders 100 tot 125 euro. De Nederlanders die zeggen geïnteresseerd te zijn in slimme horloges, zijn dit vooral omdat smartwatches volgens hen handig en makkelijk zijn. De mensen die juist negatief tegenover smartwatches staan, stellen dat ze bang zijn dat het apparaat voor afleiding zorgt in bijvoorbeeld het verkeer, maar ook tijdens sociaal contact.
Klik hier voor het volledige artikel.

Nederlanders nauwelijks geïnteresseerd in Google Glass

NUtech.nl Ruim 80 procent van de Nederlandse bevolking is niet geïnteresseerd in de Google Glass-bril. Daarvan geeft 83 procent aan niet geïnteresseerd te zijn in Googles speciale bril, waarmee bijvoorbeeld foto’s gemaakt kunnen worden of e-mails zijn te lezen. Respondenten zouden er geen behoefte aan hebben, het te afleidend of gevaarlijk vinden of bijvoorbeeld geen bril willen dragen. Van de 17 procent die wel geïnteresseerd is in Google Glass, zou 8 procent er binnen zes maanden een willen kopen. Multiscope meldt dat de respondenten na een algemene omschrijving van Google Glass 100 tot 130 euro over zouden hebben voor het product.
Klik hier voor het volledige artikel.

Deel:

Nieuwer

Multiscope wenst iedereen fijne feestdagen!

Ouder

Smartwatch interessante ontwikkeling voor Nederlanders
0 comments on Multiscope In ’t nieuws – oktober
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (39)
  • Blog (127)
  • Diensten (100)
  • Markt (183)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
mobiel panel
online panel
respondenten

Software

enquête software
marktonderzoek app
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
mobiel marktonderzoek
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
communicatie onderzoek
concurrentie onderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek

 

merknaam testen
monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
verpakkingsonderzoek

© 2023 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.