Markt

Veel interesse in monitoren van lichaamsfuncties

  • 28 juni 2016
Eén op de drie Nederlanders (34%) maakt gebruik van apps, wearables of draadloze meters om gezondheid of activiteit te monitoren. Daarnaast is nog eens één op de vijf Nederlanders (21%) geïnteresseerd in het gebruik hiervan. Waar huidige gebruikers vooral actief zijn in registratie van sport & beweging en voeding & gewicht, hebben potentiële gebruikers vaak […]

Media Markt dé smart home winkel van Nederland

  • 23 juni 2016
Consumenten zien Media Markt als dé winkel op het gebied van smart home. De top 5 wordt aangevuld met Coolblue, Bol.com, Conrad en BCC. Philips is het grootste smart home merk. Dit is vooral te danken aan de Philips Hue lampen en schakelaars. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder […]

Smart Home Hubs zijn nog beperkt in Nederland

  • 21 juni 2016
Het aantal smart home producten in Nederlandse huishoudens is (nog) beperkt. Dit maakt het voor consumenten overzichtelijk om apparaten afzonderlijk te bedienen en te besturen. De noodzaak voor de tussenkomst van een hub is daarmee nog niet groot. Nog geen gemeengoed De verwachting is dat dit type product weinig groei gaat doormaken (2% aankoopintentie). De […]

Smart Health: een markt met twee gezichten

  • 17 juni 2016
De houding en acceptatie van smart health in Nederland laat twee gezichten zien. Enerzijds gebruikt al één op de drie consumenten (34%) smart health producten en toepassingen. Daarmee lijkt smart health een stevige plaats in Nederland te hebben verworven. Anderzijds is de helft van deze groep actief met alleen een gratis health-app op smartphone of […]

Candy Crush heeft 2 miljoen gebruikers

  • 9 juni 2016
Candy Crush is in Nederland met 2 miljoen gebruikers de meest gespeelde game op smartphones. Het is vooral populair bij vrouwen. Wordfeud is met 1,7 miljoen actieve gebruikers een succes bij ouderen. Nederlanders geven gemiddeld bijna 2 euro per maand uit aan games. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.349 Nederlanders. Candy Crush […]

Hoge interesse in slimme melders

  • 7 juni 2016
Nederlandse consumenten zien de toegevoegde waarde van slimme rook-, CO- en CO2-melders melders. Binnen de beveiliging- en veiligheidstoepassingen laat deze productgroep een opvallende groei zien. Eén op de tien consumenten (9%) wil slimme melders kopen. Consumenten zijn bereid flink te besteden Geïnteresseerde consumenten zijn bereid om tussen de 100 en 250 euro te besteden. Andere […]

Zijn wearables alleen iets voor mannen?

  • 1 juni 2016
Mannen registreren hun activiteit vaker met een wearable dan vrouwen. Zo monitort één op de twintig Nederlandse mannen activiteit met een hartslagmeter (5%), terwijl dit percentage onder vrouwen slechts 2% is. Ook sporthorloges, smartwatches en de fietscomputers zijn vaker in bezit van mannen dan van vrouwen. Biedt dit omzetkansen in de vrouwelijke doelgroep of moeten […]

Eén op de vier consumenten positief over smart home

  • 31 mei 2016
De toekomst is een huis met steeds meer smart home toepassingen. Een kwart van de consumenten (24%) is positief over deze ontwikkeling. De helft van de Nederlandse consumenten (49%) is gematigd positief over de (op)komst van smart home technologieën. Deze consumenten wachten rustig af welke toepassingen beschikbaar zijn en wat tegen die tijd de toegevoegde […]

Bijna negen op de tien jonge vrouwen met stressklachten

  • 26 mei 2016
Twee derde van de Nederlanders heeft stressklachten. Bij vrouwen tussen de 18 en 34 jaar is dit zelfs 85%. In Nederland gebruikt 4% een app om stressklachten te verminderen. Eén op de vijf Nederlanders heeft interesse om in de toekomst mentale gezondheid te monitoren met smart health toepassingen. Dit blijkt uit cijfers van de Smart […]