Markt

Bijna negen op de tien jonge vrouwen met stressklachten

  • 26 mei 2016
Twee derde van de Nederlanders heeft stressklachten. Bij vrouwen tussen de 18 en 34 jaar is dit zelfs 85%. In Nederland gebruikt 4% een app om stressklachten te verminderen. Eén op de vijf Nederlanders heeft interesse om in de toekomst mentale gezondheid te monitoren met smart health toepassingen. Dit blijkt uit cijfers van de Smart […]

Philips grootste marktaandeel in smart home producten

  • 25 mei 2016
In Nederlandse huishoudens is smart home vooral gericht op verlichten en verwarmen. Dit beeld komt overeen met de top vijf van meest populaire smart home merken. Philips heeft het grootste marktaandeel (14%). Dit is te danken aan de Philips Hue lampen en schakelaars. Daarnaast zijn Toon (9%), KlikAanKlikUit (4%), Nefit (4%) en ICY (E-thermostaat) (2%) […]

Gezondere leefstijl door gebruik health apps en wearables

  • 23 mei 2016
Het gebruik van smart health producten en toepassingen heeft een positief effect op een gezondere leefstijl. Bijna de helft (48%) van de consumenten die apps, wearables of slimme meters gebruikt om zijn gezondheid te registreren, is het afgelopen jaar bewust gezonder gaan leven. Bij Nederlanders die geen smart health producten of toepassingen gebruiken, is slechts […]

2,3 miljoen huishoudens hebben smart home producten

  • 19 mei 2016
Drie op de tien Nederlandse huishoudens (31%) hebben smart home toepassingen. Dat zijn ongeveer 2,3 miljoen huishoudens. Hoewel het aandeel van smart home producten beperkt is, heeft 27% één of enkele smart home producten in huis. Eén op de twintig Nederlanders (4%) is al verder in smart home. Zij hebben meer dan drie smart home […]

Bijna 300.000 robotstofzuigers in Nederland

  • 18 mei 2016
Vier procent van de Nederlandse huishoudens bezit een robotstofzuiger. Met bijna 300.000 robotstofzuigers is dit het meest voorkomende apparaat om het huishouden te automatiseren. iRobot is het populairste merk. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.000 Nederlanders. iRobot is favoriet Bijna 300.000 robots rijden door de Nederlandse huiskamers om […]

Eén op de vijf hardlopers gebruikt Runkeeper

  • 10 mei 2016
Het bijhouden van hardloopactiviteiten is populair in Nederland. De helft van de hardlopers registreert zijn of haar activiteit met apps of wearables. Bij hardlopers zijn apps en sporthorloges het populairst. Bij wielrenners is de fietscomputer favoriet. Garmin en Polar zijn marktleiders. Dit blijkt uit cijfers van de Smart Health Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder […]

MyFitnessPal populairste calorieënteller

  • 6 mei 2016
Ongeveer een miljoen Nederlanders monitoren voeding & gewicht met een gratis app op smartphone of tablet. De app MyFitnessPal is het populairst. Bijna een kwart miljoen Nederlanders maken gebruik van deze gratis calorieënteller (inclusief dieetplan). Andere populaire apps zijn Mijn Eetmeter van het Voedingscentrum, Apple Health en Samsung S Health. De twee laatstgenoemde apps zijn […]

Smartwatch heeft grootste omzetpotentie

  • 3 mei 2016
Eén op de drie Nederlanders gebruikt apps, wearables of slimme meters om zijn gezondheid te monitoren. Consumenten met een wearable om sport & beweging te registreren, gebruiken meestal een hartslagmeter of sporthorloge. Ook fietscomputers en activity trackers zijn populair daarvoor. De smartwatch speelt daarin nu nog een kleine rol. Slechts 1% van de Nederlanders registreert […]

Helft Nederlanders bereid data te delen met verzekeraar

  • 21 april 2016
Eén op de drie Nederlanders registreert activiteiten en gezondheidsdata met apps of wearables. Consumenten staan open om deze data te delen met hun zorgverzekeraars, werkgever of commerciële organisaties. Dit blijkt uit cijfers van de Smart Health Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.000 Nederlanders. Delen van data in ruil voor korting De helft van de Nederlanders (45%) is […]