Markt

Consument heeft hoge verwachting van VR-brillen

  • 12 januari 2016
VR-brillen zijn volgens diverse media één van de belangrijkste trends voor 2016. Consumenten blijken klaar voor deze ontwikkeling. Eén op de tien heeft al eens een virtual reality bril geprobeerd en één op de drie heeft interesse in deze bril. De consument vindt VR-brillen vooral interessant voor films, series, documentaires, gaming en medische toepassingen. Drie […]

Zes op de tien Nederlanders hebben slaapprobleem

  • 23 december 2015
Een goede nachtrust is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Een derde van de Nederlanders loopt daardoor weleens vermoeid rond. De helft van de Nederlanders wordt normaal gesproken minimaal één keer per nacht wakker. Ruim zes op de tien Nederlanders hebben een slaapprobleem. De meest voorkomende problemen zijn snurken, zweten en slapeloosheid. Dit blijkt uit marktonderzoek van […]

WhatsApp neemt rol Facebook over

  • 10 december 2015
Facebook is het grootste en meest gebruikte social media netwerk. Toch krijgt Facebook steeds meer concurrentie van WhatsApp. Nederlanders delen steeds bewuster berichten, foto’s en video’s. Persoonlijke gebeurtenissen delen zij vaker met een kleinere, specifieke groep via WhatsApp. Facebook wordt hierdoor steeds meer een verzameling van grote levensgebeurtenissen en algemene, nieuwswaardige of grappige linkjes naar […]

PS4 wint strijd met Xbox One in Nederland

  • 26 november 2015
PlayStation 4 wint op alle fronten de strijd met Xbox One. PlayStation 4 is de bekendste en populairste next-gen game console in Nederland. De Xbox One en de Wii U volgen op gepaste afstand. In 2016 gaat dit beeld niet veranderen. De PS4 zal verder uitlopen op de andere next-gen game consoles. Bezitters van een […]

Meeste Facebook profielfoto’s verouderd

  • 20 november 2015
Nederlanders denken bewust na bij het uitzoeken van een geschikte profielfoto op Facebook. Ze willen vooral positief overkomen op de foto. Erg actueel is de profielfoto alleen niet. Het merendeel is namelijk een half jaar of ouder. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder ruim 1.000 Nederlanders met Facebook. Profielfoto geeft geen actueel beeld […]

De concurrentie van Netflix

  • 18 november 2015
Video on demand diensten zoals Netflix zijn populair in Nederland. Naast Netflix zijn er in Nederland nog enkele andere video on demand diensten. Wat zijn de laatste ontwikkelingen en wie zijn de grootste concurrenten? De resultaten uit deze blog komen uit de Smart Electronics Monitor van Multiscope; een rapport met cijfers, trends en ontwikkelingen van […]

Crowdfunding breekt door bij consumenten

  • 3 november 2015
Crowdfunding krijgt duidelijk voet aan de grond in Nederland. Eén op de tien consumenten heeft het afgelopen jaar deelgenomen aan crowdfunding projecten voor producten, diensten of kleinschalige goede doelen. Het komende jaar verwacht een kwart van de Nederlanders te gaan participeren in crowdfunding. Vertrouwen en duidelijkheid over het risico en rendement is een belangrijke voorwaarde […]

Half miljoen Nederlanders hebben Blendle

  • 15 oktober 2015
Ongeveer 500.000 Nederlanders hebben een account bij Blendle. Dit aantal gaat verder groeien. De huidige gebruikers zijn enthousiast en verwachten Blendle evenveel of zelfs vaker te gaan gebruiken. Blendle- gebruikers zijn nu nog vooral hoogopgeleide mannen. Dit blijkt uit de Smart Electronics Monitor; een marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 7.400 Nederlanders. Ongeveer 500.000 consumenten met […]

Helft tv-tijd voor reguliere zenders

  • 8 oktober 2015
Het televisiescherm blijft centraal in Nederlandse huishoudens. De komende jaren verwachten bijna alle tv-bezitters de televisie evenveel of zelfs meer te gaan gebruiken. De toepassing van de televisie gaat echter veranderen. De tv wordt minder gebruikt voor het kijken van reguliere televisie uitzendingen en meer ingezet voor online streamingdiensten. De smart tv speelt hierin een […]