073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • BOVAG onderzoekt consumentengedrag bij auto wassen

BOVAG onderzoekt consumentengedrag bij auto wassen

  • 19 april 2016

BOVAG is een brancheorganisatie van ongeveer 9.500 ondernemers die zich met mobiliteit bezighouden. De Nederlandse autowasbedrijven worden vertegenwoordigd door de afdeling BOVAG Autowasbedrijven. Om de twee tot drie jaar wordt de meest actuele marktinformatie gebundeld in een rapport genaamd ‘Wassen in cijfers’. Dit onderzoek helpt autowasbedrijven bij het nemen van bedrijfsbeslissingen.

Een belangrijk onderdeel van dit rapport is het autowasgedrag van Nederlandse autobezitters. Dit geeft onder andere inzicht in de keuzes en afwegingen die consumenten maken met betrekking tot het wassen van hun auto. Door met regelmaat met consumentenonderzoek het autowasgedrag in beeld te brengen, levert BOVAG waardevolle informatie voor haar leden en andere stakeholders over de autowasmarkt. Het onderzoek is uitgevoerd onder autobezitters in het Multiscope consumentenpanel.

Doel

Een consumentenonderzoek naar het autowasgedrag van Nederlandse autobezitters.

Onderzoeksvragen

  • Welk merk auto rijdt men?
  • Hoeveel kilometer rijdt men op jaarbasis?
  • Rijdt men de auto privé of zakelijk?
  • Wie is in het huishouden verantwoordelijk voor het wassen van de auto?
  • Hoe vaak en op welke wijze wast men de auto?
  • Hoeveel besteedt men aan het wassen van de auto?

Doelgroep

Het onderzoek is uitgevoerd onder n=1.200 Nederlandse autobezitters. Dit zijn Nederlandse huishoudens men minimaal één auto. Het onderzoek is uitgevoerd onder particulieren en zakelijke rijders.

Uitvoering

De doelgroep is door middel van een online enquête, geprogrammeerd in Socratos, onderzocht. Multiscope is tevens verantwoordelijk geweest voor verzorgen van het veldwerk.

Resultaat

Met de resultaten heeft BOVAG een goed beeld van het autowasgedrag van Nederlandse autobezitters. Door het autowasgedrag van consumenten in beeld te brengen heeft BOVAG inzicht in de positie van autowasbedrijven in Nederland. Dit stelt BOVAG Autobedrijven in staat haar marktrapport “Wassen in cijfers” aan te vullen met actuele marktinformatie.

Meer weten?

Wilt u meer weten over een consumentenonderzoek of een ander vraagstuk binnen uw organisatie? Neem dan contact op met Multiscope via 073-6212122 of onderzoek@multiscope.nl.

Deel:

Nieuwer

Helft Nederlanders bereid data te delen met verzekeraar

Ouder

Vanaf vandaag verkrijgbaar: de Smart Home Monitor
0 comments on BOVAG onderzoekt consumentengedrag bij auto wassen
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (54)
  • Blog (192)
  • Datasensai (3)
  • Diensten (160)
  • Kennis (1)
  • Markt (270)
  • Podcast (21)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek
begrippenlijst

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
online panel
respondenten

Software

data analyse platform
data visualisatie platform
enquête software
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
brand tracking
communicatie onderzoek
campagne effectmeting
concurrentie onderzoek
doelgroeponderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek
merknaam testen

 

monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
PR-onderzoek
pretest onderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
representatief onderzoek
sponsor effectmeting
verpakkingsonderzoek

© 2025 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.