Energieleveranciers scoren +39 op klanttevredenheid
- 4 april 2024
De gemiddelde NPS van de grootste Nederlandse energieleveranciers is +39. ANWB Energie krijgt de hoogste NPS (+90) en Coolblue Energie de laagste (+3). Jongeren zijn minder tevreden (+32) dan ouderen (+41). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Energieleveranciers, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.400 Nederlanders.
ANWB Energie krijgt de hoogste NPS (+90)
De Europese Net Promoter Score (NPS)1 meet de klanttevredenheid. De gemiddelde NPS van een energieleverancier is +39. Negen leveranciers scoren hoger dan dit gemiddelde. Alle energieleveranciers hebben een positieve NPS. De NPS van ANWB Energie (+90) is het hoogst van alle leveranciers. Pure Energie staat op de tweede plaats met een NPS van +79. Greenchoice volgt met een NPS van +59. UnitedConsumers (+50) en DELTA Energie (+49) complementeren de top vijf.
Coolblue Energie scoort het laagste op NPS (+3)
Coolblue Energie heeft met een NPS van +3 de laagste klanttevredenheid van alle energieleveranciers in Nederland. De NPS van Oxxio (+13) is de een na laagste in de markt. Kort daarop volgt Innova Energie (+14).
Jongeren minder tevreden
De gemiddelde NPS onder klanten van 18 tot met 34 jaar is +32. Dat is significant lager dan onder klanten tussen de 35 en 49 jaar (+41) en klanten van 50 jaar of ouder (+42). Consumenten met een minimum of lager inkomen zijn ook minder tevreden over hun energieleverancier (+29) dan consumenten met een hoger dan minimum inkomen (+42).
Over Multiscope
Multiscope is een specialist in online marktonderzoek. We ondersteunen bedrijven en organisaties bij het nemen van de juiste beslissingen door middel van online panels, marktrapporten en innovatieve onderzoeksoplossingen.
De resultaten in dit persbericht komen uit de Nationale Benchmark Energieleveranciers, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, leveranciers, termijnbedrag, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor energieleveranciers. In het onderzoek zijn 6.416 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd, representatief voor de Nederlandse bevolking. Wellicht dat bovenstaand persbericht nieuwswaarde voor u heeft. Voor vragen kunt u contact opnemen met Sven de Bruijn via 073-6212122 of sven@multiscope.nl.
0 comments on Energieleveranciers scoren +39 op klanttevredenheid