073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Nederland afhankelijk van digitale communicatie

Nederland afhankelijk van digitale communicatie

  • 2 september 2015

Augustus was wederom een drukke maand voor Multiscope met veel aandacht van landelijke media. Dit was voor een deel te danken aan een bericht over het WhatsApp gebruik van Nederlanders. Uit het onderzoek bleek onder meer dat de gemiddelde Nederlander 65 berichten per dag ontvangt via WhatsApp. Ook was er aandacht voor een onderzoek rondom het volgen van diëten en overgewicht. Hieruit bleek bijvoorbeeld dat meer dan de helft van Nederland overgewicht heeft.

Hieronder een kleine selectie van de media die aandacht aan de onderzoeken van Multiscope besteedde. Het volledige nieuwsoverzicht leest u hier.

We appen ons suf: Nederlander krijgt 65 appjes per dag

RTL NieuwsDat blijkt uit een onderzoek van Multiscope onder 1372 Nederlanders. De app wordt vooral intensief gebruikt door 18 tot 34-jarigen. Zij ontvangen gemiddeld 150 berichten per dag en sturen zelf zo’n 60 appjes
Klik hier voor het volledige artikel.

Ontvang jij meer WhatsApp-berichten dan de gemiddelde Nederlander?

iCultureEen nieuw marktonderzoek van Multiscope bevestigt maar weer eens hoe graag we berichten naar elkaar sturen via WhatsApp. De gemiddelde Nederlander ontvangt maar liefst 65 berichten per dag.
Klik hier voor het volledige artikel.

Nederlanders vertrouwen blind op hun navigatiesysteem

ANWB.nlWanneer we automobilisten vragen hoe zij zich voorbereiden op een dagje uit naar het museum of dierentuin aan de andere kant van het land, geeft maar liefst 77% aan blind te vertrouwen op hun navigatiesysteem. Slechts 2% stippelt de route nog uit aan de hand van een traditionele routekaart.
Klik hier voor het volledige artikel.

Gemiddeld gaat er 11 kilo met een dieet af, maar niet voor lang

MetroWe diëten wat af. Bijna de helft van de Nederlanders heeft wel eens een dieet gevolgd. En in eerste instantie met succes. Bijna 80 procent valt af, gemiddeld zelfs 11 kilo. Maar die kilo’s zitten er bij het overgrote merendeel ook zo weer aan.
Klik hier voor het volledige artikel.

Meeste jonge ouders hebben voogdij kinderen niet geregeld

Nu.nlJonge ouders in de leeftijd van 18 tot 34 jaar blijken niet goed voorbereid te zijn op onverwachte gebeurtenissen. Zo heeft 83 procent van de jonge gezinnen niet officieel vastgelegd wie de voogdij over hun kinderen krijgt mocht beide ouders iets overkomen.
Klik hier voor het volledige artikel.

Deel:

Nieuwer

Eenvoudig succesvol marktonderzoek uitvoeren

Ouder

Meer dan de helft van Nederland heeft overgewicht
0 comments on Nederland afhankelijk van digitale communicatie
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (54)
  • Blog (192)
  • Datasensai (3)
  • Diensten (160)
  • Kennis (1)
  • Markt (270)
  • Podcast (21)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek
begrippenlijst

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
online panel
respondenten

Software

data analyse platform
data visualisatie platform
enquête software
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
brand tracking
communicatie onderzoek
campagne effectmeting
concurrentie onderzoek
doelgroeponderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek
merknaam testen

 

monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
PR-onderzoek
pretest onderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
representatief onderzoek
sponsor effectmeting
verpakkingsonderzoek

© 2025 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.