073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Schermtijd kinderen grootste uitdaging ouders

Schermtijd kinderen grootste uitdaging ouders

  • 11 april 2021

Vier op de tien (41%) ouders vinden het beperken van schermtijd de grootste uitdaging in de opvoeding van hun kinderen. Toekomstige ouders verwachten dat consequent zijn (32%) het lastigste is. Dit blijkt uit Kids Care & Commerce, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 1.200 ouders en toekomstige ouders.

Schermtijd, consequent zijn en verwennen

De grootste uitdaging voor meer dan 1 miljoen ouders is het beperken van de schermtijd van het kind. Vier op de tien (41%) ouders vinden dit lastig. Ook consequent zijn (27%) en het kind niet te veel verwennen (16%) worden vaak genoemd. De top vijf wordt gecomplementeerd door genoeg tijd doorbrengen met (16%) en minder vaak boos worden op (16%) de kinderen. Toekomstige ouders verwachten dat consequent zijn (32%) de grootste uitdaging zal zijn.

Mannen zien minder uitdagingen

Mannen en vrouwen vinden verschillende opvoedkundige taken lastig. Vrouwen vinden het beperken van schermtijd (44%), consequent zijn (29%), minder vaak boos zijn (18%) en mee laten helpen in het huishouden (15%) vaker lastig dan mannen. Mannen hebben meer problemen met het niet te veel verwennen (19%) van hun kind(eren). Daarnaast geven zijn ook vaker aan niets lastig te vinden aan de opvoeding (13%).

Vrienden belangrijkste informatiebron

Opvoedkundige zaken worden in de meeste gevallen (84%) met de partner besproken. Daarna zijn vrienden of vriendinnen (40%) de belangrijkste informatiebron. Drie op de tien gaan voor dit soort vragen naar hun ouders (31%). Op enige afstand volgen het consultatiebureau (9%) en de ex-partner (5%). 4% van de ouders geeft aan met niemand opvoedkundige zaken te bespreken.

Over Multiscope

Multiscope is een specialist in online marktonderzoek. We ondersteunen bedrijven en organisaties bij het nemen van de juiste beslissingen door middel van online panels, marktrapporten en innovatieve onderzoeksoplossingen. De resultaten in dit persbericht komen uit Kids Care & Commerce, een diepgaand onderzoek naar aankoopgedrag, zorg- en opvoedkeuzes van ouders en toekomstige ouders in Nederland. In het onderzoek zijn 1.254 ouders met kinderen tussen 0 en 12 jaar oud en toekomstige ouders ondervraagd. Voor vragen kunt u terecht bij John Kivit via 06-55745256 of john@multiscope.nl

Deel:

Nieuwer

Miljoen thuiswerkers ontevreden over vergoeding

Ouder

Winnaars tweede kwartaal!
0 comments on Schermtijd kinderen grootste uitdaging ouders
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (39)
  • Blog (127)
  • Diensten (99)
  • Markt (183)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
mobiel panel
online panel
respondenten

Software

enquête software
marktonderzoek app
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
mobiel marktonderzoek
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
communicatie onderzoek
concurrentie onderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek

 

merknaam testen
monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
verpakkingsonderzoek

© 2023 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.