073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Vakantiegangers zeer tevreden over touroperators

Vakantiegangers zeer tevreden over touroperators

  • 7 mei 2024

Een touroperator scoort gemiddeld +63 op klanttevredenheid. Eliza was here scoort de hoogste tevredenheid (+89). Jongeren van 18 tot en met 34 jaar (+59) geven touroperators gemiddeld een lagere score dan 50-plussers (+65). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 Nederlanders.

Gemiddelde NPS is +63

De Europese Net Promoter Score (NPS)1 meet de klanttevredenheid. Een hogere NPS betekent dat klanten sneller een touroperator aanraden aan anderen. De gemiddelde NPS van touroperators is +63. Dertien touroperators scoren boven het gemiddelde en vier touroperators onder het gemiddelde.

Eliza was here heeft de hoogste NPS

Alle touroperators scoren een positieve NPS. De score van Eliza was here (+89) is het hoogste van alle touroperators. Dit betekent dat de klanten van Eliza was here zeer waarschijnlijk een reis met de touroperator aanraden. Daarna volgen Sawadee (+85) en Riksja Travel (+83). D- reizen heeft de laagste NPS (+51), gevolgd door Corendon (+53) en Effeweg.nl (+57). Het valt op dat grotere spelers meer moeite hebben om een hoge klanttevredenheid te behalen.

Jongeren zijn het meest kritisch

De groep 50-plussers is het meest positief over de touroperators (+65). Bijna driekwart (73%) van deze leeftijdsgroep geeft een cijfer tussen de 8 en 10. Daarentegen beoordeelt twee derde (66%) van de 18- tot en met 34-jarigen de touroperator met een cijfer tussen de 8 en 10. De gemiddelde NPS van deze leeftijdsgroep is +59. Deze groep is daarmee het meest ontevreden.

Over Multiscope

Multiscope is een specialist in online marktonderzoek. We ondersteunen bedrijven en organisaties bij het nemen van de juiste beslissingen door middel van online panels, marktrapporten en innovatieve onderzoeksoplossingen.

De resultaten in dit persbericht komen uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, klanten, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor touroperators. In het onderzoek zijn 7.179 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd, representatief voor de Nederlandse bevolking. Wellicht dat bovenstaand persbericht nieuwswaarde voor u heeft. Voor vragen kunt u contact opnemen met Sven de Bruijn via 073-6212122 of sven@multiscope.nl.


1 Respondenten kregen de vraag: “Op een schaal van 0 tot 10, hoe waarschijnlijk is het dat je de touroperator zou aanraden aan vrienden of collega’s?” De (Europese) Net Promoter Score komt tot stand door het percentage respondenten dat een score van 0 tot en met 5 geeft (detractors), af te trekken van het percentage respondenten dat een score van 8 tot en met 10 geeft (promoters).

Deel:

Nieuwer

De veranderingen in de e-learning markt in Nederland

Ouder

Geen gedoe meer met verzekeringen
0 comments on Vakantiegangers zeer tevreden over touroperators
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (54)
  • Blog (192)
  • Datasensai (3)
  • Diensten (161)
  • Kennis (1)
  • Markt (270)
  • Podcast (21)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek
begrippenlijst

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
online panel
respondenten

Software

data analyse platform
data visualisatie platform
enquête software
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
brand tracking
communicatie onderzoek
campagne effectmeting
concurrentie onderzoek
doelgroeponderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek
merknaam testen

 

monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
PR-onderzoek
pretest onderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
representatief onderzoek
sponsor effectmeting
verpakkingsonderzoek

© 2025 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.