Blog

Passieve e-booklezer wordt vergeten

  • 21 oktober 2015
Het gebruik van online (streaming) mediadiensten is sterk in opkomst. Spotify en Netflix zijn de bekendste voorbeelden. Uit de Smart Electronics Monitor van Multiscope blijkt dat ook Blendle en Uitzending Gemist flink aan de weg timmeren. Vorig jaar was er uitbreiding in het aanbod van online mediadiensten met de lancering van Elly’s Choice (2014), Bliyoo […]

5 tips om respondenten te werven

  • 5 oktober 2015
Als u uw eigen klanten, achterban of fans wilt benaderen voor een online enquete, wilt u uiteraard een zo hoog mogelijke respons. Wij hebben een jarenlange ervaring in het benaderen van ons panel maar ook bestanden van onze klanten. Om een hoge respons te krijgen dient de enquete zelf natuurlijk respondentvriendelijk te zijn. Maar ongewenste […]

Een succesvol PR-onderzoek

  • 23 september 2015
Onderzoekjes, ranglijstjes.. we zijn er zó gek op, dat er zelfs hele tv-programma’s en krantenrubrieken omheen zijn gebouwd. Voor journalisten is het vaak een goede bron voor korte artikelen, lezers zijn benieuwd of ze bij de meerderheid horen of dat hun eigen mening juist afwijkt van het gemiddelde. PR onderzoek vormt voor bedrijven (en wellicht […]

De belangrijkste tips voor een effectmeting

  • 9 september 2015
Wanneer u een campagne uitvoert, wilt u daar natuurlijk iets mee bereiken. U wilt bijvoorbeeld uw imago veranderen of uw naamsbekendheid verhogen. Maar bereikt u die doelen ook daadwerkelijk? Heeft uw campagne wel het gewenste effect? Dit kunt u onderzoeken met een effectmeting. Wilt u een effectmeting uitvoeren, dan kan Multiscope u daar van A […]

Vier handige tips voor concurrentieonderzoek

  • 24 augustus 2015
Wie zijn uw concurrenten? En hoe kunt u ondanks die concurrentie toch goed inspelen op de huidige markt? Wat zijn uw sterke punten ten opzichte van uw concurrenten? Wanneer u dit soort vragen heeft, voer dan een concurrentieonderzoek uit. Voor het uitvoeren van een goed concurrentieonderzoek hebben we een aantal tips voor u. 1. Combineer […]

Uw specifieke doelgroep in kaart

  • 20 augustus 2015
Multiscope heeft toegang tot de mening van meer dan 100.000 Nederlanders. Onze panelleden geven graag hun oordeel over de meest uiteenlopende zaken We beschikken ook reeds over veel actuele kenmerken en informatie over de panelleden. Niet alleen demografische kenmerken, zoals geslacht, leeftijd of opleidingsniveau, maar ook veel specifiekere informatie. Op die manier kunnen we snel […]

Vijf tips voor een haalbaarheidsonderzoek

  • 5 augustus 2015
Heeft uw idee kans van slagen? Dat is wat u wilt weten wanneer u een haalbaarheidsonderzoek uitvoert. Marktonderzoek kan daarbij veel waarde toevoegen. Daarnaast kunt u ook deskresearch doen. U krijgt immers het beste beeld van de aankoopintentie van uw potentiële klanten door ze er zelf direct naar te vragen. Wilt u een haalbaarheidsonderzoek uitvoeren? […]

Internationaal onderzoek: Vijf nuttige tips

  • 23 juli 2015
Internationaal onderzoek is een uitdaging: het levert interessante inzichten op, maar er komt ook een heleboel bij kijken. Waar moet u beginnen? Hoe krijgt u toegang tot de doelgroep? Hoe gaat u om met meertaligheid en verschillen tussen landen? De volgende vijf tips zorgen ervoor dat u het overzicht bewaart. 1. Ontwikkel eerst een basisvragenlijst […]

Vijf tips voor positioneringsonderzoek

  • 9 juli 2015
Bedient u met uw product de grote massa, of bent u eerder een niche-speler? Wilt u gezien worden als de absoluut best presterende (differentiatiestrategie) of juist liever als de gewoon goedkoopste binnen uw speelveld (lage-kosten-strategie)? Dit zijn positioneringsvraagstukken: welke plaats neem ik in (of wil ik gaan innemen) binnen de productcategorie. Wij geven u graag […]