Blog

Vijf tips voor naamsbekendheidonderzoek

  • 23 juni 2015
Naamsbekendheid is vaak de eerste stap om producten of diensten succesvol aan de man te kunnen brengen. Belangrijk dus om te weten welk deel van uw doelgroep uw naam of merk kent. Ook het effect van marketingcampagnes is vaak uit te drukken in (stijging van) naamsbekendheid. Meten dus!We geven graag vijf tips waar u uw […]

5 tips voor marktonderzoek

  • 5 juni 2015
Marktonderzoek doen is leuk. Wie wil er nou niet meer inzicht krijgen in de doelgroep waarop zijn product of dienst zich richt? Voor het uitvoeren van een goed marktonderzoek zijn er een aantal punten waar u rekening mee kunt houden. Wij helpen u graag met deze vijf tips. 1. Stel een scherpe onderzoeksdoelstelling Wat wilt […]

Behoefte onderzoek: vijf gouden tips

  • 21 mei 2015
Een nieuw product of dienst in de markt zetten? Dat is niet eenvoudig. Het is natuurlijk belangrijk dat uw product zo goed mogelijk aansluit bij de behoeften van uw doelgroep. Maar wat zijn die behoeften precies? Welke aspecten zijn voor uw doelgroep belangrijk? Heeft u dit soort vragen, doe dan een behoefte onderzoek. Met de […]

Het Multiscope Consumentenpanel

  • 20 mei 2015
Bij Multiscope is uw online marktonderzoek in goede handen. We begeleiden u van A tot en met Z in het proces of nemen enkele delen van dit proces voor u uit handen. Eén van deze onderdelen is de verzorging van het veldwerk. Met het Multiscope consumentenpanel (meer dan 140.000 leden) beschikken we over één van […]

Aantrekkelijk onderzoek met Socratos

  • 6 mei 2015
Uw doelgroep wordt overspoeld met marketing- en communicatie-uitingen. Om met uw online onderzoek op te vallen in dit digitale geweld is het essentieel om een aantrekkelijke vragenlijst te hebben. Socratos, software voor online marktonderzoek, biedt diverse mogelijkheden om onderzoek aantrekkelijk en interactief te maken. Met een aantrekkelijke vragenlijst verhoogt u immer de respons. Meer plezier […]

5 handige tips voor een verpakkingsonderzoek

  • 29 april 2015
De verpakking van uw product is voor uw klant vaak de eerste indruk van uw product. Een eerste indruk kunt u maar één keer maken, dus een goede verpakking is essentieel voor uw product. Naast design is ook gebruiksgemak en de juiste informatie op de verpakking van belang. Verpakkingsonderzoek helpt hierin de juiste keuzes te […]

Verander, maar meet de effecten!

  • 25 februari 2014
Een goede marketeer is continu bezig met de uitstraling van zijn bedrijf. Wat wil ik uitstralen? Welk imago hebben consumenten van mij? Wat kan ik doen om meer klanten te krijgen? Dit leidt tot een marketingcampagne die uitstraalt wat de marketeer denkt dat goed is. Op plaatsen waar de doelgroep bereikt wordt. En als de […]

Verpakkingen: genoeg redenen voor onderzoek

  • 30 januari 2014
Producten liggen niet zomaar los in de schappen. En dat is maar goed ook. Stel je eens voor dat iedere klant die voor jou in de supermarkt kwam jouw stukje vlees door zijn handen heeft laten gaan voordat jij het kocht. Of hoe krijg je je tandpasta mee als het niet in een tube zou […]