073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Crypto vermeden door gebrek aan kennis

Crypto vermeden door gebrek aan kennis

  • 11 december 2022

De voornaamste drempel voor Nederlanders om niet in crypto te beleggen is het gebrek aan kennis over de valuta (22%). Daarnaast geven vrouwen over het algemeen vaker dan mannen aan dat ze geen interesse hebben in cryptovaluta. De belangrijkste reden om wél te gaan beleggen is de verwachting van een hoog rendement op de langere termijn. Dit blijkt uit de Cryptovaluta Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.000 Nederlanders.

Geen verstand voornaamste drempel

De voornaamste drempel voor Nederlanders om niet in crypto te beleggen is omdat zij hier geen verstand van hebben (22%). Ook zegt bijna een op de vijf (18%) dat ze geen interesse hebben in crypto of het niet vertrouwen (17%). Daarnaast vindt men het risico dat gepaard gaat met cryptovaluta te groot (16%).

Afbeelding drempels beleggen crypto

Vrouwen tonen minder interesse

Vrouwen geven over het algemeen vaker dan mannen aan dat ze geen interesse hebben in cryptovaluta of dat ze hier geen verstand van hebben (cumulatief 27% versus 15%). Mannen daarentegen vinden het vaker te risicovol (22% versus 11%). Daarnaast noemen 50-plussers vaker het gebrek aan vertrouwen (20%). Opvallend is dat vooral personen onder de 50 jaar vaker aangeven geen verstand van crypto te hebben (gemiddeld 26%).

Beleggen in crypto om rendement

De verwachting van een hoog rendement op de langere termijn is voor 19% van de cryptobezitters de belangrijkste reden om wél te gaan investeren in cryptovaluta. 13% van de cryptobezitters belegt in crypto omdat ze het leuk vinden en ruim een op de tien is gaan beleggen in crypto uit nieuwsgierigheid (11%). 9% wil snel geld verdienen en is daarom in cryptovaluta gestapt, nog eens 9% zag crypto op het moment van instappen als geld van de toekomst.

Deel:

Nieuwer

755.000 sportieve e-bikes in Nederland

Ouder

Bitvavo grootste crypto exchange in Nederland
0 comments on Crypto vermeden door gebrek aan kennis
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (39)
  • Blog (127)
  • Diensten (99)
  • Markt (183)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
mobiel panel
online panel
respondenten

Software

enquête software
marktonderzoek app
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
mobiel marktonderzoek
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
communicatie onderzoek
concurrentie onderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek

 

merknaam testen
monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
verpakkingsonderzoek

© 2023 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.