073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Mannen het vaakst in bezit van smart home apparaten

Mannen het vaakst in bezit van smart home apparaten

  • 19 oktober 2021

Meer dan 4,1 miljoen Nederlandse huishoudens zijn in het bezit van één of meerdere smart home producten. Deze producten zijn voornamelijk in het bezit van mannen en 18- tot 49-jarigen. Dit blijkt uit de vijfde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.200 Nederlanders.

Vooral mannen zijn smart

Smart home producten zijn voornamelijk in het bezit van mannen en 18- tot 49-jarigen. In alle productsegmenten hebben mannen meer smart apparaten dan vrouwen. Deze verschillen zijn het grootst in de categorieën verlichting en schakelaars (11%-punt) en beveiliging en veiligheid (11%-punt). In het segment huishouden en comfort zijn de verschillen in bezit tussen man (18%) en vrouw (12%) iets kleiner. De verschillen tussen leeftijdscategorieën 18-49 jaar en 50+ zijn het grootst in de segmenten verlichting en schakelaars, huishouden en comfort en speakers.

Slimme verlichting en schakelaars het populairst

Vooral slimme verlichting en schakelaars zijn populair onder Nederlanders. Meer dan een kwart van de Nederlandse huishoudens is in het bezit van een product uit deze categorie. Een op de drie mannen heeft slimme verlichting of een slimme schakelaar in huis, tegenover 22% van de vrouwen. Na verlichting en schakelaars zijn slimme speakers het meest populair. Ook hier zien we dat meer mannen (26%) dan vrouwen (20%) een slimme speaker bezitten.

Mediamarkt en Coolblue dé smart home winkels

De meeste Nederlanders associëren de Mediamarkt (22%) of Coolblue (22%) met smart home producten. Bol.com staat op de derde plaats met 12%. Dit is opvallend omdat de meeste aankopen van slimme producten bij Bol.com worden gedaan. De winkels die het minst geassocieerd worden met Smart Home producten zijn de Expert (2%), Paradigit (2%) en Amac (2%).

Deel:

Nieuwer

Markt product abonnementen naar €2,4 miljard

Ouder

640.000 slimme deurbellen in Nederland
0 comments on Mannen het vaakst in bezit van smart home apparaten
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (39)
  • Blog (127)
  • Diensten (100)
  • Markt (183)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
mobiel panel
online panel
respondenten

Software

enquête software
marktonderzoek app
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
mobiel marktonderzoek
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
communicatie onderzoek
concurrentie onderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek

 

merknaam testen
monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
verpakkingsonderzoek

© 2023 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.