073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • 640.000 slimme deurbellen in Nederland

640.000 slimme deurbellen in Nederland

  • 17 oktober 2021

Op dit moment hangt er bij 640.000 Nederlandse huishoudens een slimme deurbel. De totale bestedingen zijn hiermee opgelopen tot €93 miljoen. De marktleider in deze productcategorie is Ring. Voor de aankoop van een slimme deurbel gaat men het vaakst naar bol.com of Coolblue. Dit blijkt uit de vijfde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.200 Nederlanders.

€93 miljoen aan slimme deurbellen

8% van de huishoudens is op dit moment in het bezit van een slimme deurbel, wat neerkomt op een totaal van 640.000 deurbellen. In 2020 waren dit er nog zo’n 500.000. In het afgelopen jaar besteedde men gemiddeld €139 aan een slimme deurbel. In totaal is er tot op heden €93 miljoen besteed aan slimme deurbellen. Ten opzichte van 2020 zijn de bestedingen gestegen met €29 miljoen. Dit is de grootste stijging binnen de smart home categorie ‘beveiliging en veiligheid’.

Ring marktleider in slimme deurbellen

Ring (32%) is de nummer één en laat de concurrentie ver achter zich. Het marktaandeel van Ring is ten opzichte van 2020 wel gedaald met 13 procentpunt. Nest (7%) volgt op grote afstand op de tweede plaats. De top vijf wordt gecomplementeerd door Honeywell (5%), DoorSafe (4%) en Doorbird (3%).

Marktaandeel slimme deurbellen

Voor deurbel naar bol.com en Coolblue

Slimme deurbellen worden voornamelijk bij bol.com (19%) en Coolblue (17%) gekocht. Concurrenten hebben een aanzienlijk kleiner deel van deze markt in handen. Mediamarkt verkoopt zo’n 4% van alle slimme deurbellen. Amazon, Blokker, Hornbach en Karwei zijn allen goed voor een marktaandeel van 3%.

Over Multiscope

Multiscope is een specialist in online marktonderzoek. We ondersteunen bedrijven en organisaties bij het nemen van de juiste beslissingen door middel van online panels, marktrapporten en innovatieve onderzoeksoplossingen. 

De resultaten in dit persbericht komen uit de vijfde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek naar de status van domotica in Nederland. In het onderzoek zijn 5.262 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd, representatief voor de Nederlandse bevolking.

Deel:

Nieuwer

Mannen het vaakst in bezit van smart home apparaten

Ouder

Alecto meest verkochte babyfoon
0 comments on 640.000 slimme deurbellen in Nederland
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (39)
  • Blog (127)
  • Diensten (100)
  • Markt (183)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
mobiel panel
online panel
respondenten

Software

enquête software
marktonderzoek app
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
mobiel marktonderzoek
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
communicatie onderzoek
concurrentie onderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek

 

merknaam testen
monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
verpakkingsonderzoek

© 2023 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.