Overzicht

Netflix domineert in video on demand

  • 21 december 2017
Nederlanders kijken bijna een half miljard minuten per dag naar Netflix. Het bedrijf heeft daarmee een derde van de kijktijd in video on demand in handen. Daarnaast blijkt video on demand, gemeten naar kijktijd, lineaire televisie inmiddels naar de kroon te steken. Dit blijkt uit de Smart Media Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.700 […]

Introductiekorting Smart Media Monitor

  • 15 december 2017
De explosie van digitale media in content, aanbieders en apparaten zorgt voor een versplintering in kijktijd en gedrag. YouTube, Netflix, Instagram en Spotify winnen de aandacht van de Nederlander. Aan welke aanbieders van video-on-demand, tv, music streaming, radio, social media, nieuws, e-reading en gaming besteden Nederlanders het meeste tijd en geld? Grootschalig en actueel media-onderzoek […]

Scoor PR met slechts één vraag

  • 3 oktober 2017
Media-aandacht hoeft niet ingewikkeld te zijn, het kan snel en eenvoudig. Stel één of twee vragen aan een representatieve groep Nederlanders en met het resultaat van je PR-onderzoek schrijf je een leuk en scorend persbericht. PR met enkele vragen Kijk maar naar Trusted Shops, een grote community voor veilig online winkelen. Trusted Shops maakte gebruik […]

Vier op tien pakken elke dag impulsief tussendoortje

  • 27 juli 2017
Nederlanders zijn gek op tussendoortjes. Ruim negen op de tien Nederlanders (92%) eten dagelijks iets tussen de maaltijden door. Consumenten pakken een tussendoortje, omdat ze trek hebben in iets lekkers, honger hebben of uit gewoonte. Een tussendoortje eten ze vaak ongepland. Vier op de tien nemen dagelijks minstens één tussendoortje dat ze niet van plan […]

800.000 huishoudens smart in beveiliging en veiligheid

  • 20 april 2017
Bijna 800.000 Nederlandse huishoudens (11%) hebben slimme apparaten voor beveiliging & veiligheid in huis. Vooral IP en beveiligingscamera’s zijn populair. De grootste groeipotentie is voor slimme rook-, CO- en CO2-melders. Het bieden van een veilige woonomgeving voor de consument biedt kansen voor meer partijen dan enkel producenten van apparatuur. Partijen als KPN en Nuon proberen […]

Smart Home in Nederland bereikt 1 miljard euro

  • 30 maart 2017
Nederlandse consumenten hebben inmiddels €1 miljard besteed aan smart home apparaten. De productcategorie slimme huishoudelijke apparaten heeft hierin het grootste aandeel. Van alle smart home producten is de slimme thermostaat het apparaat met de hoogste marktwaarde. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor 2017, een onderzoek van Multiscope onder 5.500 Nederlanders. Grootste aandeel van huishoudelijke […]

Laatste week early bird tarief Smart Home Monitor

  • 23 maart 2017
Volgende week donderdag (30 maart) lanceert Multiscope de Smart Home Monitor 2017. De Smart Home Monitor is hét marktonderzoek dat inzicht geeft in het bezit en gebruik van smart home consumentenproducten in Nederland. De cijfers en resultaten van bijna 20 smart home producten en meer dan 200 smart home merken zijn in dit onderzoek opgenomen. […]

Bijna 900.000 slimme thermostaten in Nederland

  • 9 maart 2017
Het aantal slimme thermostaten in Nederland is het afgelopen jaar gegroeid met 38% naar bijna 900.000 slimme thermostaten. Eén op de negen huishoudens heeft een slimme thermostaat in huis. Toon is nog steeds de onbetwiste marktleider. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor 2017, een onderzoek van Multiscope onder 5.500 Nederlanders. Slimme thermostaat verovert Nederland […]

Smart Home Monitor 2017 verschijnt 30 maart

  • 2 maart 2017
Woont de Nederlandse consument in een digitale vesting of in een analoog paradijs? Multiscope deed wederom onderzoek naar Smart Home in Nederland. Wij presenteren de resultaten in de Smart Home Monitor 2017. Het rapport is 30 maart beschikbaar. Profiteer nu van het early bird tarief! Het onderzoek naar Smart Home in Nederland De Smart Home […]