073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Opkomst prijsvechters in slimme verlichting

Opkomst prijsvechters in slimme verlichting

  • 22 mei 2022

In het afgelopen jaar werd er minder besteed aan slimme verlichting dan in voorgaande jaren. Dit heeft voornamelijk te maken met de opkomst van goedkopere aanbieders in deze markt. Voor de aankoop van slimme verlichting gaat men het vaakst naar bol.com. Dit blijkt uit de zesde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Minder besteed aan verlichting en schakelaars

De gemiddelde besteding aan slimme verlichting daalt. Waar consumenten in 2021 nog gemiddeld €227 aan slimme verlichting uitgaven, besteedden Nederlanders in 2022 gemiddeld €205. Ook voor slimme schakelaars is een daling in uitgaven te zien. Consumenten besteedden gemiddeld €160 aan een slimme schakelaar in 2022, terwijl dit bedrag in 2021 nog op €210 lag.

Opkomst prijsvechters

Philips Hue (46%) blijft marktleider op het gebied van slimme verlichting. Op plaats twee volgt IKEA (17%) en plaats drie is voor LSC (13%), het merk van Action. LSC zien we ook terug in de top 10 van slimme schakelaars (14%) . Daarnaast is ook het Lidl-merk Livarno nieuw in de lijst (6%). Deze merken zijn vaak goedkoper en mogelijk aantrekkelijk voor Nederlanders die op een goedkopere manier willen kennismaken met smart home producten.

Bol.com nog altijd op kop

Zowel slimme verlichting als slimme schakelaars worden het vaakst bij bol.com gekocht (25% en 24%). Prijsvechter Action en IKEA vormen de voornaamste concurrentie. 16% kocht slimme verlichting bij Action, voor slimme schakelaars is dit 12%. 14% heeft slimme verlichting gekocht bij IKEA, 11% kocht een slimme schakelaar bij deze winkel.

Deel:

Nieuwer

De Nederlandse e-bike markt in kaart

Ouder

7,3 miljoen Nederlanders sporten zonder club
0 comments on Opkomst prijsvechters in slimme verlichting
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (39)
  • Blog (127)
  • Diensten (99)
  • Markt (183)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
mobiel panel
online panel
respondenten

Software

enquête software
marktonderzoek app
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
mobiel marktonderzoek
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
communicatie onderzoek
concurrentie onderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek

 

merknaam testen
monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
verpakkingsonderzoek

© 2023 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.