Overzicht

Eén op de tien vrouwen leest foodblogs

  • 4 oktober 2016
Inspiratie opdoen voor nieuwe recepten via online kanalen is in opkomst. Vooral bij vrouwen zijn foodblogs en -vlogs populair aan het worden. Inspiratie opdoen verloopt nu nog vooral via traditionele kanalen. Kookboeken en gratis winkelmagazines zijn nog steeds de grootste inspiratiebronnen. Dit blijkt uit de Smart Food Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 7.000 Nederlanders. […]

2 miljoen online boodschappers in 2017

  • 22 september 2016
Ruim één op de zes Nederlanders koopt in 2017 eten en drinken bij een online supermarkt. Het merendeel van de boodschappen doen consumenten nog steeds in de fysieke supermarkt. In de nabije toekomst zal dit nog steeds het geval zijn. De grootste omzetgroei zit echter in het online supermarktkanaal. Naar verwachting stijgt in 2017 de […]

Nuvema landelijk nieuws dankzij Marktpeiler

  • 20 september 2016
Nuvema is een bekende aanbieder van uitvaartverzekeringen en maakt al een aantal jaar gebruik van de Marktpeiler, de maandelijkse omnibus van Multiscope. Nuvema weet met hedendaagse, trendy onderwerpen PR te genereren. Een voorbeeld is het Social Media Testament. Nuvema’s Social Media Testament Wat gebeurt er met je social media-profielen wanneer je komt te overlijden? Om […]

Nu beschikbaar: de Smart Food Monitor

  • 15 september 2016
Vanaf vandaag is de Smart Food Monitor verkrijgbaar bij Multiscope. De Smart Food Monitor is hét marktonderzoek naar cijfers en trends in food retail. Het rapport geeft inzicht in het consumptiegedrag en de toekomstverwachtingen van de consument. Alle distributiekanalen (at home, out of home en on the move) worden in het rapport besproken, zodat er een […]

Online alcohol bestellen is populair

  • 1 september 2016
Online eten en drinken bestellen bij een speciaalzaak begint aan terrein te winnen. Momenteel bestelt 16% van de consumenten wel eens bij een online speciaalzaak en 5% zelfs wekelijks. Alcoholische dranken worden veel online besteld. Gall.nl is het populairst. Dit blijkt uit de Smart Food Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 7.000 Nederlanders. Alcohol bij […]

Uitnodiging voor mobiel onderzoek

  • 30 augustus 2016
Enkele weken geleden hebben we in een blog het startscherm van onze app voor mobiel marktonderzoek getoond. Inmiddels zijn we een aantal stappen verder in de ontwikkeling en is het mogelijk respondenten uit te nodigen voor onderzoek. Het uitnodigen voor deelname aan het onderzoek verloopt via de smartphone. Push bericht voor nieuwe vragenlijst Consumenten die […]

Binnenkort beschikbaar: Smart Food Monitor

  • 23 augustus 2016
Consumenten kunnen als nooit tevoren kiezen uit verschillende nieuwe aanbieders van eten en drinken, zoals bijvoorbeeld online supermarkten, maaltijdboxen, thuisrestaurants en – foodhallen. Waar en hoe? Waar koopt de consument nu haar eten en drinken? En waar doet de consument straks haar boodschappen? En wat zijn de belangrijkste verschillen tussen consumenten in de keuzes die […]

Nieuwe muziek ontdekken grootste pluspunt Spotify

  • 18 augustus 2016
Spotify is de nummer 1 aanbieder van online muziek luisteren en is inmiddels gemeengoed geworden. Maar wat is er nou zo leuk aan het gebruiken van deze streamingdienst? Veel betaalde gebruikers Ruim driekwart van de Spotify-gebruikers (78%) heeft een betaald abonnement en luistert dus muziek zonder reclame. Bijna iedereen (94%) heeft zelf playlists samengesteld. Ruim […]

Eén op de drie Nederlanders kijkt naar vlogs

  • 16 augustus 2016
Vlogs zijn populair in Nederland. Eén op de drie Nederlanders ouder dan 18 kijkt minimaal één keer per maand een vlog. Enzoknol is de meest populaire vlogger. Vlogs zijn vooral populair bij jongeren en worden vooral bekeken ter vermaak. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.007 Nederlanders boven de 18 jaar. Vooral populair […]