Overzicht

Een antwoord op alle onderzoeksvragen!

  • 12 mei 2020
Dit is dé tijd om de juiste strategische keuzes te maken. Goede marktinformatie zorgt ervoor dat iedere beslissing raak is. Zo komt u sterker uit deze crisis. Wie nu zaait zal straks oogsten! Multiscope heeft een antwoord op iedere onderzoeksvraag. Een breed pakket van professionele onderzoeksmethodieken zorgt dat u snel het juiste antwoord heeft. We […]

Consument voelt niets voor zelfrijdende auto

  • 7 mei 2020
Negen op de tien Nederlanders voelt niets voor een volledig zelfrijdende auto (91%). Gebrek aan vertrouwen en de wens om controle te houden zijn de belangrijkste redenen hiervoor. Dit blijkt uit de Smart Car Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.000 Nederlanders. 7,5 miljoen controlfreaks Nederlanders geven de controle over hun auto niet […]

Slimme speaker verovert huiskamer consument

  • 30 april 2020
Nederlandse consumenten hebben inmiddels voor 438 miljoen euro aan slimme speakers in huis. Dit is een stijging van 52% ten opzichte van 2018. Dit blijkt uit de vierde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.300 Nederlanders. Sonos en Google marktleiders Ruim 1,5 miljoen huishoudens in Nederland hebben inmiddels een […]

Exclusieve kennis over de Nederlandse media

  • 23 april 2020
De Smart Media Monitor is hét onderzoek naar het digitaal mediagebruik in Nederland. Sinds de lancering publiceerden we diverse nieuwsberichten met gratis informatie. Die zetten we graag nog één keer voor u op een rijtje. Maar dat is niet alles. Het complete rapport bieden we nu tijdelijk aan voor een verlaagde prijs. De Smart Media […]

Nederlanders eten steeds minder vlees

  • 21 april 2020
Meer dan 5 miljoen Nederlanders eten geen of slechts af en toe vlees. Dit is 36% van heel Nederland. Deze groep is daarmee sinds 2016 gegroeid met 7 procentpunten. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 7.300 Nederlanders. Jongeren, vrouwen en alleenstaanden De groep die […]

Gemak dient de food consument

  • 16 april 2020
Nederland is gemak belangrijker gaan vinden bij het kopen en bereiden van eten en drinken. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 7.300 Nederlanders. Goed eten of goedkoop eten? Wat iemand eet en drinkt is een keuze. Daarbij bepaalt de consument in hoeverre diverse kenmerken […]

Behoefte aan vakantie onverminderd groot

  • 14 april 2020
– Intentie om te reizen blijft ondanks coronacrisis – De meerderheid (86%) van de Nederlanders die vakantieplannen had wil nog steeds op vakantie gaan zodra er weer een positief reisadvies is. De reisbehoefte is dus niet verdwenen door de coronacrisis. Opvallend is dat 39% het liefst naar Zuid-Europa reist zodra de beperkingen voorbij zijn. Dit […]

Thuiswerkplek groot risico voor vertrouwelijke data

  • 9 april 2020
Een groot deel (68%) van de Nederlanders die vaak achter een beeldscherm zit werkt inmiddels vanuit huis. Een ruime meerderheid (67%) daarvan werkt met vertrouwelijke gegevens maar heeft vaak niet de juiste basis om deze data afdoende te beschermen. De thuiswerkplek is daarmee een groot risico voor vertrouwelijke data. Dit blijkt uit een onderzoek van […]

Elektrische rijder verliefd op auto

  • 2 april 2020
Nederlanders met een elektrische auto zijn zeer tevreden over hun auto. Gemiddeld beoordelen ze het eigen voertuig met een 8,7. Tesla is niet alleen het bekendste merk, maar scoort ook de hoogste klanttevredenheid. Dit blijkt uit de Smart Car Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.000 Nederlanders. Uitzonderlijk hoge scores voor elektrische auto’s […]