Overzicht

Smart Media Monitor 2019 nu beschikbaar

  • 28 juni 2019
De tweede editie van de Smart Media Monitor is NU uit. De Smart Media Monitor is hét rapport dat inzicht geeft in welke diensten in digitale media de meeste tijd en aandacht krijgen. De cijfers laten zien welke aanbieders en welke schermen de strijd om de consument winnen. Aan welke aanbieders van video on demand, […]

Video on demand verslaat tv

  • 18 juni 2019
Nederlanders zijn in het afgelopen jaar meer video on demand gaan kijken. Het aandeel in kijkminuten van video on demand (27%) is nu voor het eerst ook groter dan het aandeel van lineaire tv (24%). Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders. Miljarden […]

Slimme speakers in 500.000 huishoudens

  • 15 mei 2019
Bijna een half miljoen Nederlandse huishoudens hebben inmiddels een slimme speaker (6%). Een lage naamsbekendheid en onduidelijke toegevoegde waarde remmen een echte doorbraak bij consumenten nog wel. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders. Onbekend maakt onbemind De meeste consumenten zijn nog niet […]

Vacatures: online marketeer, research consultant en marktonderzoeker

  • 17 april 2019
Multiscope is op korte termijn op zoek naar een online marketeer, research consultant en junior marktonderzoeker. Een korte omschrijving van de verschillende functies zie je hierna. Klik door naar de uitgebreide vacatureteksten voor uitgebreide informatie. Online Marketeer We hebben een buitenkans voor een online marketeer die toe is aan de volgende stap en in de […]

Nieuw: 3e editie Smart Home Monitor

  • 22 februari 2019
De derde editie van de Smart Home Monitor is NU beschikbaar. De Smart Home Monitor is hét grootste en langstlopende marktonderzoek en geeft inzicht in het bezit en gebruik van smart home producten. Bomvol nieuwe trends, feiten en cijfers over de status van domotica in Nederland. Hét meest complete overzicht van de markt, met als […]

Smart home markt groeit tot 1,7 miljard euro

  • 4 februari 2019
Nederlandse consumenten hebben inmiddels voor €1,7 miljard aan smart home apparaten in huis. De markt is in het afgelopen jaar explosief gegroeid met 70%. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders. Alle segmenten winnen terrein Op dit moment zijn 2,8 miljoen huishoudens in […]

Multiscope organiseert Marketing Pioneers

  • 5 juli 2018
Donderdag 15 november 2018 organiseert Multiscope voor de vijfde keer Marketing Pioneers. Marketing Pioneers biedt inspiratie voor innovatie. Ben jij een zakelijke topbeslisser en op zoek naar kennis, contacten, energie, inzicht en ideeën om succesvol te zijn? Neem dan deel aan ons congres. Profiteer tot en met 31 augustus van het Early Bird tarief en […]

Bijna helft cryptogeld zit in Bitcoin

  • 8 mei 2018
Nederlanders investeren het meeste geld in Bitcoin. Van het geld dat Nederlanders in cryptovaluta investeren, zit 43% in Bitcoin. Verder spreiden bezitters hun investering met name over Ethereum, Ripple en Litecoin. Bitcoin blijft in de toekomst de populairste munt om in te investeren. Dit blijkt uit de Cryptovaluta Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 7.364 […]

Ruim 650.000 VR-brillen in Nederland

  • 10 april 2018
Vijf procent van de consumenten heeft een virtual reality bril in huis. Verreweg de meeste van deze brillen werken met een afzonderlijke smartphone als scherm. Met nieuwe toepassingen kan virtual reality de komende jaren verder groeien en een plek veroveren in de Nederlandse huiskamer. Dit blijkt uit de Smart Media Monitor, een marktonderzoek van Multiscope […]