Overzicht

Ruim 1,3 miljoen Nederlanders spelen Pokémon Go

  • 15 juli 2016
Pokémon Go heeft in ruim een week tijd Nederland veroverd. Ondanks dat de officiële versie nog niet in de Nederlandse PlayStore of Appstore staat, spelen nu al ruim 1,3 miljoen Nederlanders Pokemon Go. Het komende half jaar blijven de Pokémon trainers zichtbaar in het straatbeeld. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.000 Nederlanders. […]

Wifi op vakantie is onmisbaar

  • 14 juli 2016
Ruim zes op de tien vakantiegangers (63%) checken eerst of er wifi beschikbaar is op de accommodatie voordat ze het vastleggen. Op vakantie is het gebruik van WhatsApp het meest populair. Van één op de vijf werknemers wordt verwacht dat ze bereikbaar zijn voor hun werk. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.074 […]

Mobiel onderzoek geeft een kijkje in de keuken

  • 12 juli 2016
Met in home user tests (ofwel marktonderzoek bij de consument thuis) ontmoet je de consument in zijn natuurlijke omgeving. Als marketeer of product owner ben je nieuwsgierig hoe de consument in het echt omgaat met jouw product en wat ze verder bezitten en doen. Wat is de eerste reactie na openen van het product? Waar […]

Eerste editie Smart Consumer Summit groot succes

  • 7 juli 2016
Dinsdag 5 juli vond de eerste editie van de Smart Consumer Summit plaats. Toonaangevende bedrijven spraken over de veranderingen in het leven van de consument door technologische ontwikkelingen in smart home, smart health en smart media. Een korte terugblik: Bob de Vries – Multiscope Bob trapte de middag af met een presentatie over de status […]

15% van huishoudens bezit slimme verlichting en schakelaars

  • 30 juni 2016
De categorie verlichting & schakelaars is één van de grootste smart home productcategorieën. 15% van de huishoudens bezit één of meerdere producten uit deze categorie. Door het grote productaanbod en de relatief lage instapprijzen is het voor consumenten toegankelijk om dit type smart home toepassingen aan te schaffen. Tevreden gebruikers De meeste consumenten (40%) met […]

Ontwikkeling app voor onderzoek: eerste screenshots

  • 29 juni 2016
Een paar weken geleden hebben we de app voor mobiel onderzoek van Multiscope aangekondigd. We zijn uiteraard al langer bezig met de ontwikkeling van deze app. Met als doel om in september de app te lanceren! Eerste screenshot onderzoeksapp De ontwikkeling loopt voorspoedig en op korte termijn gaan we de eerste tests draaien met de […]

Veel interesse in monitoren van lichaamsfuncties

  • 28 juni 2016
Eén op de drie Nederlanders (34%) maakt gebruik van apps, wearables of draadloze meters om gezondheid of activiteit te monitoren. Daarnaast is nog eens één op de vijf Nederlanders (21%) geïnteresseerd in het gebruik hiervan. Waar huidige gebruikers vooral actief zijn in registratie van sport & beweging en voeding & gewicht, hebben potentiële gebruikers vaak […]

Media Markt dé smart home winkel van Nederland

  • 23 juni 2016
Consumenten zien Media Markt als dé winkel op het gebied van smart home. De top 5 wordt aangevuld met Coolblue, Bol.com, Conrad en BCC. Philips is het grootste smart home merk. Dit is vooral te danken aan de Philips Hue lampen en schakelaars. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder […]

Smart Home Hubs zijn nog beperkt in Nederland

  • 21 juni 2016
Het aantal smart home producten in Nederlandse huishoudens is (nog) beperkt. Dit maakt het voor consumenten overzichtelijk om apparaten afzonderlijk te bedienen en te besturen. De noodzaak voor de tussenkomst van een hub is daarmee nog niet groot. Nog geen gemeengoed De verwachting is dat dit type product weinig groei gaat doormaken (2% aankoopintentie). De […]