Overzicht

Media Pioneers een groot succes

  • 8 maart 2018
Op dinsdag 6 maart stond Media Pioneers in het teken van het veranderende mediagedrag van de consument. Zes inspirerende sprekers van RTL, Bol.com, VICE Benelux, Talpa Radio, NU.nl en Multiscope vertelden hoe zij inspelen op het veranderende medialandschap en hoe ze de consument met succes bereiken. Een korte terugblik op deze inspirerende middag. Bekijk de […]

Cryptobelegger houdt vertrouwen ondanks crash

  • 22 februari 2018
Sinds december daalde de koers van cryptomunten aanzienlijk. Ondanks de correctie is het aantal Nederlandse bezitters van cryptovaluta toch gelijk gebleven. Aan het eind van de koersval bezitten nog steeds ongeveer 865.000 Nederlanders (6,7%) één of meerdere munten. Dit blijkt uit de Cryptovaluta Monitor, een marktonderzoek van Multiscope naar betalen, beleggen en sparen in een […]

NU.nl en Talpa Radio op Media Pioneers

  • 15 januari 2018
Op dinsdag 6 maart organiseert Multiscope Media Pioneers in de Verkadefabriek te ‘s-Hertogenbosch. De registratie is vanaf nu geopend. We hebben slechts 50 kaarten beschikbaar, dus wacht niet te lang als je erbij wilt zijn. Registratie is gratis voor eindbeslissers uit het bedrijfsleven, marketeers of relaties van Multiscope. De toekomst van media Media Pioneers is […]

1,3 miljoen Nederlanders kijken game streams

  • 11 januari 2018
Tien procent van de Nederlanders kijkt naar game streams. Vooral bij 18 tot 35 jarigen is dit populair. Maar liefst een kwart (23%) van hen volgt de verrichtingen van andere gamers. Dit blijkt uit de recent verschenen Smart Media Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.700 Nederlanders. League of Legends populairst De streams van League […]

Netflix domineert in video on demand

  • 21 december 2017
Nederlanders kijken bijna een half miljard minuten per dag naar Netflix. Het bedrijf heeft daarmee een derde van de kijktijd in video on demand in handen. Daarnaast blijkt video on demand, gemeten naar kijktijd, lineaire televisie inmiddels naar de kroon te steken. Dit blijkt uit de Smart Media Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.700 […]

Introductiekorting Smart Media Monitor

  • 15 december 2017
De explosie van digitale media in content, aanbieders en apparaten zorgt voor een versplintering in kijktijd en gedrag. YouTube, Netflix, Instagram en Spotify winnen de aandacht van de Nederlander. Aan welke aanbieders van video-on-demand, tv, music streaming, radio, social media, nieuws, e-reading en gaming besteden Nederlanders het meeste tijd en geld? Grootschalig en actueel media-onderzoek […]

Scoor PR met slechts één vraag

  • 3 oktober 2017
Media-aandacht hoeft niet ingewikkeld te zijn, het kan snel en eenvoudig. Stel één of twee vragen aan een representatieve groep Nederlanders en met het resultaat van je PR-onderzoek schrijf je een leuk en scorend persbericht. PR met enkele vragen Kijk maar naar Trusted Shops, een grote community voor veilig online winkelen. Trusted Shops maakte gebruik […]

Vier op tien pakken elke dag impulsief tussendoortje

  • 27 juli 2017
Nederlanders zijn gek op tussendoortjes. Ruim negen op de tien Nederlanders (92%) eten dagelijks iets tussen de maaltijden door. Consumenten pakken een tussendoortje, omdat ze trek hebben in iets lekkers, honger hebben of uit gewoonte. Een tussendoortje eten ze vaak ongepland. Vier op de tien nemen dagelijks minstens één tussendoortje dat ze niet van plan […]

800.000 huishoudens smart in beveiliging en veiligheid

  • 20 april 2017
Bijna 800.000 Nederlandse huishoudens (11%) hebben slimme apparaten voor beveiliging & veiligheid in huis. Vooral IP en beveiligingscamera’s zijn populair. De grootste groeipotentie is voor slimme rook-, CO- en CO2-melders. Het bieden van een veilige woonomgeving voor de consument biedt kansen voor meer partijen dan enkel producenten van apparatuur. Partijen als KPN en Nuon proberen […]