Overzicht

Helft Nederland overgestapt naar slimme meter

  • 20 augustus 2019
Meer dan de helft van de Nederlandse huishoudens (54%) heeft inmiddels een slimme meter. Dit komt neer op ruim 4 miljoen huishoudens. Ten opzichte van een jaar geleden is het aantal bezitters gestegen met 18%. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders. Bij 30% huishoudens nog niet […]

E-book boekt geen vooruitgang

  • 19 augustus 2019
Slechts twee procent van de 6 miljard digitale minuten die de consument per dag besteedt behoort toe aan e-reading. Dit komt neer op 145 miljoen minuten per dag, hetgeen nagenoeg hetzelfde is als in 2017. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders. E-reading […]

Televisiewereld onderschat video on demand

  • 9 juli 2019
In juni stuurden we een persbericht de wereld in met de kop ”Video on demand verslaat tv”. Uit de tweede editie van ons Smart Media onderzoek bleek namelijk dat het tijdsaandeel van video on demand (27%) inmiddels groter was dan dat van lineaire tv (24%). Een keerpunt in de historie, want ook zolang als ik […]

1,2 miljoen Nederlandse huizen slim beveiligd

  • 9 juli 2019
Bijna 1,2 miljoen Nederlandse huishoudens maken inmiddels gebruik van slimme beveiligingsapparatuur. De markt is sinds 2017 gegroeid met maar liefst 36%. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders. Woningen steeds slimmer beveiligd Op dit moment is 15% van alle huishoudens in het bezit […]

Smart Media Monitor 2019 nu beschikbaar

  • 28 juni 2019
De tweede editie van de Smart Media Monitor is NU uit. De Smart Media Monitor is hét rapport dat inzicht geeft in welke diensten in digitale media de meeste tijd en aandacht krijgen. De cijfers laten zien welke aanbieders en welke schermen de strijd om de consument winnen. Aan welke aanbieders van video on demand, […]

Video on demand verslaat tv

  • 18 juni 2019
Nederlanders zijn in het afgelopen jaar meer video on demand gaan kijken. Het aandeel in kijkminuten van video on demand (27%) is nu voor het eerst ook groter dan het aandeel van lineaire tv (24%). Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders. Miljarden […]

Slimme speakers in 500.000 huishoudens

  • 15 mei 2019
Bijna een half miljoen Nederlandse huishoudens hebben inmiddels een slimme speaker (6%). Een lage naamsbekendheid en onduidelijke toegevoegde waarde remmen een echte doorbraak bij consumenten nog wel. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders. Onbekend maakt onbemind De meeste consumenten zijn nog niet […]

Vacatures: online marketeer, research consultant en marktonderzoeker

  • 17 april 2019
Multiscope is op korte termijn op zoek naar een online marketeer, research consultant en junior marktonderzoeker. Een korte omschrijving van de verschillende functies zie je hierna. Klik door naar de uitgebreide vacatureteksten voor uitgebreide informatie. Online Marketeer We hebben een buitenkans voor een online marketeer die toe is aan de volgende stap en in de […]

Nieuw: 3e editie Smart Home Monitor

  • 22 februari 2019
De derde editie van de Smart Home Monitor is NU beschikbaar. De Smart Home Monitor is hét grootste en langstlopende marktonderzoek en geeft inzicht in het bezit en gebruik van smart home producten. Bomvol nieuwe trends, feiten en cijfers over de status van domotica in Nederland. Hét meest complete overzicht van de markt, met als […]