Overzicht

Binnenkort beschikbaar: Smart Health Monitor

  • 4 maart 2016
Hoe gaan Nederlanders slim om met gezondheid bij sport & bewegen, voeding & gewicht, mentale gezondheid en monitoren van lichaamsfuncties? De Smart Health Monitor is hét onderzoek naar het gebruik van apps, wearables en meters. Het rapport is 5 april beschikbaar. Meer dan 100 apps en merken De Smart Health Monitor geeft onder andere inzicht […]

Navigatie onmisbaar voor Nederlander

  • 1 maart 2016
Bijna negen op de tien (87%) automobilisten gebruiken wel eens navigatie onderweg. De helft van de automobilisten vindt een navigatie-mogelijkheid heel erg handig en voor nog eens kwart is het inmiddels zelfs onmisbaar. De smartphone maakt navigatiesystemen bovendien langzaam overbodig. Dit blijkt uit een marktonderzoek van Multiscope onder 1.308 automobilisten. Navigatie niet meer weg te […]

Checklist naamsbekendheidonderzoek

  • 25 februari 2016
Met behulp van een naamsbekendheidonderzoek komt u erachter of uw merk, product of organisatie bekend is bij uw doelgroep. Daarnaast komt u er ook achter waar uw organisatie staat ten opzichte van uw concurrenten. Wat komt er allemaal kijken bij een naamsbekendheid onderzoek? Met behulp van de overzichtelijke checklist weet u zeker dat het marktonderzoek […]

Nederlander heeft gemiddeld €35 op zak

  • 23 februari 2016
Nederlanders hebben nog steeds contant geld op zak. Gemiddeld hebben ze € 35 in hun portemonnee. Mannen hebben meer contant geld bij zich dan vrouwen. Wanneer Nederlanders met pin betalen checkt een kwart vaak van te voren of ze nog genoeg geld op hun rekening hebben. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.002 […]

Kwart wintersporters gaat off-piste

  • 11 februari 2016
Bescherming is niet voor iedere Nederlandse wintersporter vanzelfsprekend. Drie op de tien wintersporters dragen dit jaar helemaal geen bescherming. Men neemt wel risico’s. Een zesde van alle wintersporters springen weleens van een schans en een kwart van de mensen doet aan off-piste. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 3.058 Nederlanders. Oostenrijk populairste land […]

Netflix-gebruikers dol op series

  • 4 februari 2016
Netflix-kijkers zijn echte serie-volgers: 87% kijkt het meest naar series, 12% geeft de voorkeur aan films. Dit blijkt uit marktonderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Facebook-gebruikers die hebben aangegeven regelmatig via Netflix te kijken. Driekwart van deze gebruikers zegt vaak (soms zelfs bijna dagelijks) Netflix te gebruiken. Nog eens 21% kijkt een paar keer per […]

Mobiele enquêtes populair

  • 2 februari 2016
Multiscope heeft toegang tot de mening van meer dan 140.000 Nederlanders voor online marktonderzoek. Onze panelleden geven graag hun oordeel over de meest uiteenlopende zaken. We recruteren continu nieuwe panelleden om ons panelbestand op peil te houden. We zien in de afgelopen jaren dat onze enquêtes steeds vaker (ook) mobiel worden ingevuld. Smartphones Binnen ons […]

Persoonlijke foto’s vaak ongewenst op internet

  • 28 januari 2016
Ruim vier op de tien Nederlanders (43%) staan weleens online op een foto die ze liever niet op internet hadden gezien. Daarentegen vraagt een kwart nooit toestemming aan anderen om de foto te plaatsen. In Nederland is 2% weleens slachtoffer geweest van identiteitsfraude middels een foto. Zes op de tien houden er rekening mee dat […]

Perfecte vragenlijsten voor mobiel en tablet

  • 26 januari 2016
Wat is de laatste keer geweest dat u geen smartphone of tablet binnen handbereik had? Dat is ongetwijfeld lang geleden. Het is daarom van grote meerwaarde dat een online onderzoek ook via een smartphone of tablet ingevuld kan worden. Met Socratos is dat mogelijk door slim gebruik te maken van speciaal ontwikkelde vraagtypes. Deze vraagtypes […]