Overzicht

Tests en assessments afleggen met Socratos

  • 7 april 2016
Socratos is dé applicatie voor het uitvoeren van online marktonderzoek en het beheren van een online klantpanel. De onderzoekssoftware bevat twee features die de tool ook uitermate geschikt maakt voor het uitvoeren van tests of assessments. De software maakt het mogelijk om te rekenen met variabelen en het direct e-mailen van de resultaten.In de enquête […]

Smart Health Monitor nu beschikbaar

  • 5 april 2016
Vandaag heeft Multiscope de Smart Health Monitor gepubliceerd. Hét onderzoek naar het gebruik van apps, wearables en meters. De Smart Health Monitor geeft inzicht in vier categorieën, namelijk Sport & Bewegen, Voeding & Gewicht, Lichaamsfuncties en Mentale Gezondheid. In deze categorieën zijn ruim 100 apps, wearables en meters meegenomen. Onder andere Garmin, Fitbit, Medisana, Myfitnesspal, […]

Ruim half miljoen slimme thermostaten in Nederland

  • 31 maart 2016
Slimme thermostaten veroveren gestaag een plek in de Nederlandse huishoudens. Momenteel heeft 8% van de Nederlandse huishoudens een slimme thermostaat. Bijna de helft hiervan heeft deze thermostaat gekregen bij het afsluiten van een nieuw energiecontract. Toon van Eneco is de grootste. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.000 Nederlanders. […]

Hoeveel respondenten heb ik nodig?

  • 29 maart 2016
De optimale steekproefgrootte: het blijft lastig. De één doet moeiteloos uitspraken over zijn 75 ondervraagden, de ander neemt alleen een minimale steekproef van 1.000 serieus. Maar hoe groot moet een steekproef nu echt zijn? Er is niet echt één regel voor, het ligt aan het achterliggende doel van het onderzoek: wat is het niveau van […]

Checklist PR-onderzoek

  • 22 maart 2016
Met behulp van een PR-onderzoek komt u tot het schrijven van een persbericht dat onderbouwd is door middel van een marktonderzoek. Dit geeft voor journalisten, zeker als het in samenwerking is met een erkend onderzoeksbureau, veel vertrouwen om het bericht over te nemen in de media. Wat komt er allemaal kijken bij een PR-onderzoek? Met […]

Eén op de drie Nederlanders gebruikt gezondheidstrackers

  • 17 maart 2016
Smart health verovert zijn plaats in Nederland. Momenteel gebruikt één op de drie Nederlanders apps, wearables of meters om zijn gezondheid te monitoren. Vooral apps zijn populair. Hartslagmeters en sporthorloges zijn de meest populaire wearables. Dit blijkt uit cijfers van de Smart Health Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.000 Nederlanders. Tracken van sport & […]

NS moet WIFI verbeteren in treinen

  • 15 maart 2016
Treinen die overvol zijn en/of niet op tijd rijden, staan op plek 1 in het rijtje trein-ergernissen. Maar wat zijn daarnaast volgens reizigers de grootste minpunten in de trein? 95% kan één of meerdere verbeterpunten noemen voor de NS, zo blijkt uit een marktonderzoek van Multiscope onder 3.500 treinreizigers. WIFI verbeteren Het meest genoemde verbeterpunt […]

Multiscope lanceert Smart Home Monitor

  • 11 maart 2016
Hoe slim zijn Nederlandse huishoudens op het gebied van energie & verwarming, verlichting & schakelaars, beveiliging & veiligheid en huishouden & comfort. De Smart Home Monitor is hét onderzoek naar de status van domotica in Nederland. Het rapport is 14 april beschikbaar. Ruim 200 smart home merken De Smart Home Monitor geeft onder andere inzicht […]

Maaltijdboxen winnen terrein

  • 10 maart 2016
Maaltijdboxen zijn populair in Nederland. Eén op de tien Nederlanders heeft al weleens een maaltijdbox besteld. Daarnaast hebben twee op de tien interesse in de maaltijdbox. Dit zijn vooral een- of tweepersoonshuishoudens. Met name het gemak, de variatie in maaltijden en de inspiratie voor nieuwe recepten spreekt hen aan. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau […]