Overzicht

Locatie belangrijkste reden voor keuze restaurantketen

  • 31 oktober 2023
Bezoekers van restaurantketens laten de keuze voor een keten voornamelijk afhangen van ‘de locatie’ (40%), ‘het aanbod’ (34%) en ‘de kwaliteit’ (30%). ‘Duurzaamheid’, ‘aftersales’ en ‘veiligheid’ (ieder 1%) zijn de minst belangrijke keuzeredenen. Het aanbod van een restaurantketen blijkt belangrijker voor 18- tot 34-jarigen (44%) dan de locatie (31%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark […]

Nederlanders besteden €6,9 miljard bij hotelketens

  • 24 oktober 2023
De grootste Nederlandse hotelketens trokken de afgelopen drie jaar 7,4 miljoen bezoekers1. Gemiddeld besteden ze €227 per bezoek. Dat komt in totaal neer op €6,9 miljard. Hotelbezoekers besteden het meest bij Hilton (€383) en het minst bij ibis Budget (€99). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 […]

Prestaties koffie- en lunchketens op 14 indicatoren

  • 19 oktober 2023
Vandaag lanceert Multiscope een nieuw rapport: de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor koffie- en lunchketens. Wat kunt u verwachten? Het aantal koffiezaken en lunchrooms is in de afgelopen vijf jaar sterk gegroeid. Gevestigde ketens breiden uit en nieuwe formules […]

E-Learning Monitor 2023 nu beschikbaar!

  • 17 oktober 2023
De derde editie van de E-Learning Monitor van Multiscope is nu beschikbaar! De E-Learning Monitor is een onderzoek naar de markt voor online opleidingen, cursussen en trainingen in Nederland. Bent u benieuwd naar de meest actuele cijfers over de Nederlandse e-learning markt? Bestel dan nu het rapport. Wat kunt u verwachten? De E-Learning Monitor geeft […]

Lichte stijging gebruik crypto als betaalmiddel

  • 3 oktober 2023
Eén op de twintig cryptobezitters heeft ooit met crypto betaald. Dat is een lichte stijging vergeleken met vorig jaar (3%). Daarmee in lijn ziet 10% van de bezitters crypto als een toekomstig betaalmiddel. Net als vorig jaar (16%) gelooft de minderheid van de Nederlanders (15%) in de toekomst van crypto. Dit blijkt uit de derde […]

Waarom jouw goede (product) idee mislukt

  • 29 september 2023
Marketeers hebben vaak geen gebrek aan ideeën. Vraag ze om een mening en de stroom met ideeën komt vanzelf op gang. Maar de overgrote meerderheid van die ideeën voor nieuwe producten of diensten blijkt vaak compleet waardeloos. De statistieken rondom de introductie van nieuwe producten of diensten zijn ronduit deprimerend (1) (2). Slechts 10% van […]

Gemiddelde NPS Nederlandse koffie- en lunchketens is +57

  • 28 september 2023
De grootste koffie- en lunchketens van Nederland scoren gemiddeld een Net Promoter Score (NPS) van +57. Coffeelovers krijgt de hoogste score (+88). Bezoekers van koffie- en lunchketens met een hoge NPS nuttigen hun bestelling vaker ter plaatse dan dat ze deze afhalen. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van […]

Nederland spendeert €7,2 miljard aan gezonde leefstijl

  • 21 september 2023
Nederlanders spendeerden het afgelopen jaar €7,2 miljard aan een gezonde leefstijl. Dat is €600 miljoen meer dan een jaar eerder. Ze besteedden het meeste aan sportlidmaatschappen (28%). Bijna twee op de drie Nederlanders sporten wekelijks (64%). Dit blijkt uit de tweede editie van de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 […]

Prestaties van koffie- en lunchketens in Nederland

  • 14 september 2023
In oktober lanceert Multiscope de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor koffiezaken en lunchrooms. Wat staat er in het rapport? Het aantal koffiezaken en lunchrooms is in de afgelopen vijf jaar sterk gegroeid. Gevestigde ketens breiden uit en nieuwe formules zijn […]