Markt

80.000 thuislaadstations in Nederland

  • 21 januari 2021
Twee derde van de bezitters van een elektrische auto heeft thuis een laadstation. Dit komt neer op zo’n 80.000 thuislaadstations in Nederland. Dit blijkt uit de Smart Car Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.000 Nederlanders. NewMotion heeft grootste marktaandeel 66% van elektrische autobezitters heeft thuis een eigen laadstation. Bijna een derde van deze […]

Helft consumenten wil online examinering

  • 12 januari 2021
De meerderheid (55%) van de Nederlandse consumenten wil bij toekomstig online onderwijs ook examens en toetsen online afleggen. Daarnaast is uitleg via video zeer gewild (47%). Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.600 Nederlanders. Video gewild onder jongeren Nederlanders vinden voornamelijk online examinering (55%) en downloadbaar studiemateriaal (49%) […]

Bijna helft Nederlanders neemt voedingssupplementen

  • 8 januari 2021
Een groot deel van Nederland (44%) gebruikt voedingssupplementen. Daarnaast volgt een op de vijf (22%) een dieet. Dit blijkt uit de Smart Food Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 7.300 Nederlanders. Vrouwen gebruiken vaker supplementen Voedingssupplementen zijn voor veel consumenten een aanvulling op hun dagelijkse voeding. Een groot deel van de Nederlanders (44%) gebruikt […]

Nederlander kiest smartphone boven slimme speaker

  • 6 januari 2021
Vier op de tien (39%) Nederlanders willen hun smart home producten het liefst met de smartphone bedienen. De slimme speaker blijft met een voorkeur van 6% op flinke afstand. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.300 Nederlanders. Smartphone als afstandsbediening Nederlandse huishoudens bezitten steeds meer slimme producten. Hierdoor […]

Gazelle en Sparta marktleiders in e-bikes

  • 18 december 2020
Eén op de drie Nederlanders is in het bezit van een elektrische fiets (32%). Veruit het merendeel hiervan zijn elektrische stadsfietsen (78%). Dit blijkt uit de E-bike Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.400 Nederlanders. Stella en Gazelle de bekendste De merken Stella (47%) en Gazelle (47%) hebben de hoogste spontane naamsbekendheid wanneer […]

2,5 miljoen koopwoningen zonder energielabel

  • 15 december 2020
Ruim de helft van de Nederlandse koopwoningen heeft eind 2020 nog geen definitief energielabel (55%). Voornaamste reden hiervoor is dat men geen intentie heeft om de woning te verkopen. Dit blijkt uit het Duurzaam Wonen onderzoek, een grootschalige meting van Multiscope onder 4.000 Nederlanders. Definitief energielabel onbekend Vanaf 1 januari 2021 wordt de aanvraag van […]

Introductiekorting Duurzaam Wonen onderzoek

  • 10 december 2020
In januari brengt Multiscope in samenwerking met Rutger de Haan Duurzaam Wonen uit. Dit uitgebreide onderzoek bevat marktcijfers op het gebied van verwarming, water- en energiebesparing, ventilatie en isolatie in Nederland. Bestel nu het rapport en profiteer van een Early Bird korting van € 200,- met de kortingscode ‘EBDW20’. Deze aanbieding geldt tot 31 december […]

Helft zakelijk Nederland bestelt producten online

  • 29 oktober 2020
B2b-e-commerce zit in de lift; het percentage van de werkzame beroepsbevolking dat in de afgelopen twaalf maanden een zakelijke, online bestelling heeft geplaatst of geaccordeerd, groeide ten opzichte van vorig jaar met negen procentpunt naar 48%. Kantoorartikelen en computers blijven hierbij populaire categorieën, maar ook grotere en specialistische producten worden vaak online gekocht. Dit blijkt […]

9 miljoen Nederlanders letten op keurmerk

  • 15 oktober 2020
Voor drie op de vijf (63%) Nederlandse consumenten spelen keurmerken een rol bij de keuze voor eten en drinken. Eén op de zes (16%) kiest zelfs altijd bewust voor producten met een keurmerk. Dit komt neer op 2,2 miljoen Nederlanders. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, een grootschalig onderzoek van […]