Markt

‘Hubo helpt’ beste slogan in woonbranche

  • 28 maart 2024
‘Hubo helpt’ is door consumenten verkozen tot de beste slogan in de woonbranche. ‘Een wereld aan ideeën’ van IKEA en ‘Gegarandeerd de laagste prijs van Nederland’ van KeukenConcurrent complementeren de top drie. Het gemiddelde rapportcijfer voor slogans in de woonbranche is 6,69. Dit blijkt uit Uitblinkers Woonbranche, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 […]

Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit

  • 26 maart 2024
Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit dan dierentuinen. De top acht qua loyaliteit telt zeven dierentuinen. De Efteling is het enige attractiepark binnen de top acht. Aquaria scoren het laagst op loyaliteit. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders. Loyaliteitsmatrix De bezoekfrequentie en de intentie […]

Bezit e-bikes, e-scooters en LEV’s stagneert

  • 21 maart 2024
Het percentage bezitters van e-bikes, e-scooters en LEV’s in Nederland stagneert op 43%. Het bezit steeg slechts 1%-punt ten opzichte van 2022. De toekomstige interesse in de aanschaf daalde ook. Er staat inmiddels voor €12,9 miljard aan deze vervoermiddelen in Nederlandse huishoudens. Dit blijkt uit de E-bike Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim […]

€14 miljard geïnvesteerd in verduurzaming woningen

  • 19 maart 2024
Nederlanders investeerden afgelopen jaar €14 miljard in de verduurzaming van hun woningen. In totaal werden 4,5 miljoen woningen verduurzaamd. LED-lampen, zonnepanelen en waterbesparende douchekoppen zijn het populairst. Dit blijkt uit de vierde editie van Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders. €14 miljard naar woningverduurzaming Afgelopen jaar investeerden Nederlandse huishoudens €14 […]

Nederlanders dik tevreden over vakantieplatformen

  • 12 maart 2024
Nederlanders zijn dik tevreden over vakantieplatformen. De platformen scoren een gemiddelde NPS van +63. De Net Promoter Score is een maatstaf voor het meten van klanttevredenheid. Natuurhuisje heeft de hoogste NPS (+86) en Trivago de laagste (+44). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.000 Nederlanders. Natuurhuisje heeft […]

Koersstijging Bitcoin overtreft verwachtingen cryptobezitters

  • 5 maart 2024
Cryptobezitters voorspelden in 2023 nog een koersstijging van de Bitcoin van 75% in de komende vijf jaar. De daadwerkelijke stijging in de afgelopen negen maanden overtrof de verwachtingen ruimschoots (140%). Een derde van de cryptobezitters verkoopt de portefeuille bij een gemiddeld rendement van 735%. Het merendeel van de cryptobezitters zijn lange termijn beleggers (85%). Dit […]

D-reizen en Corendon bekendste touroperators

  • 27 februari 2024
D-reizen (85%) en Corendon (84%) zijn de bekendste touroperators van Nederland. Nederlanders zien reclame van touroperators voornamelijk op TV (39%) en internet (19%). TUI Nederland heeft de hoogste spontane naamsbekendheid (55%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 Nederlanders. D-reizen en Corendon hoogste naamsbekendheid Bijna alle Nederlanders […]

De Beren populairste restaurantketen Nederland

  • 22 februari 2024
De Beren is de best bezochte restaurantketen in Nederland (14%). Bovendien is De Beren de laatst bezochte keten voor 10% van de Nederlanders. Personen in de leeftijd van 18 tot en met 34 jaar bezoeken het vaakst een restaurantketen (65%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 […]

Gemiddelde NPS Nederlandse autoverzekeraars is +58

  • 15 februari 2024
Nederlandse autoverzekeraars scoren gemiddeld een NPS (Net Promoter Score) van +58. ZLM krijgt de hoogste NPS (+96). Autobezitters in de leeftijd 18 tot en met 34 jaar zijn het meest kritisch en geven gemiddeld een lagere NPS (+38) dan 50-plussers (+59). Autobezitters met een all risk verzekering (+63) zijn daarnaast het meest tevreden van alle […]