Markt

88% klanten wil opnieuw boeken via vakantieplatform

  • 15 mei 2024
Bijna negen op de tien (88%) klanten van vakantieplatformen zijn van plan in de komende drie jaar opnieuw via hetzelfde platform te boeken. In de afgelopen drie jaar boekten klanten van vakantieplatformen gemiddeld 3,3 keer bij eenzelfde partij. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.000 Nederlanders. Loyaliteitsmatrix […]

Vakantiegangers zeer tevreden over touroperators

  • 7 mei 2024
Een touroperator scoort gemiddeld +63 op klanttevredenheid. Eliza was here scoort de hoogste tevredenheid (+89). Jongeren van 18 tot en met 34 jaar (+59) geven touroperators gemiddeld een lagere score dan 50-plussers (+65). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 Nederlanders. Gemiddelde NPS is +63 De Europese […]

Verzekeringsmarkt e-bikes stijgt naar €621 miljoen

  • 2 mei 2024
De verzekeringsmarkt voor e-bikes steeg in een jaar tijd naar €621 miljoen. Gemiddeld betalen verzekerden €14 per maand. De helft van de verzekeringen is online afgesloten. Van 7% van de e-bikebezitters is de e-bike ooit gestolen. Dit blijkt uit de E-bike Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.500 Nederlanders. Verzekering kost maandelijks €14 […]

Milieu en besparing belangrijk bij verduurzaming

  • 30 april 2024
Een beter milieu (36%) en het verlagen van de energierekening (35%) zijn de belangrijkste motivaties om een woning te verduurzamen. Nederlandse huishoudens hebben voornamelijk een korte termijn focus bij verduurzaming. Jongeren vormen op deze regel een duidelijke uitzondering. Dit blijkt uit Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders. Milieu minder vaak […]

ASN Bank uitblinker positionering financiële sector

  • 25 april 2024
ASN Bank (4,09) heeft de beste positionering van alle partijen in de financiële sector. Partijen die zich richten op duurzaamheid of lokale aanwezigheid scoren goed. Grote gevestigde banken scoren het slechtst. Dit blijkt uit Uitblinkers Financiële Sector, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders. ASN Bank scoort het beste Een goede positionering moet […]

Eén miljoen overstappers bij autoverzekeraars

  • 18 april 2024
In de afgelopen vijf jaar stapten ruim één miljoen automobilisten over van autoverzekeraar. De komende twaalf maanden is slechts 7% van plan over te stappen. De volgende autoverzekeraar is voor 55% nog niet bekend. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.200 Nederlanders. Ruim één miljoen overstappers In […]

LOI bekendste online opleider

  • 11 april 2024
LOI is de bekendste online opleider van Nederland (82%). Zelfontwikkeling (35%) is de belangrijkste reden om te kiezen voor een opleiding. Cursisten zijn vaker vrouw (23%) dan man (19%). Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.000 Nederlanders. LOI hoogste geholpen naamsbekendheid De geholpen naamsbekendheid is het percentage respondenten […]

HEMA populairst voor koffie en lunch

  • 9 april 2024
HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders. Een derde van Nederland bezoekt HEMA […]

Energieleveranciers scoren +39 op klanttevredenheid

  • 4 april 2024
De gemiddelde NPS van de grootste Nederlandse energieleveranciers is +39. ANWB Energie krijgt de hoogste NPS (+90) en Coolblue Energie de laagste (+3). Jongeren zijn minder tevreden (+32) dan ouderen (+41). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Energieleveranciers, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.400 Nederlanders. ANWB Energie krijgt de hoogste NPS (+90) De […]