073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • 800.000 huishoudens smart in beveiliging en veiligheid

800.000 huishoudens smart in beveiliging en veiligheid

  • 20 april 2017

Bijna 800.000 Nederlandse huishoudens (11%) hebben slimme apparaten voor beveiliging & veiligheid in huis. Vooral IP en beveiligingscamera’s zijn populair. De grootste groeipotentie is voor slimme rook-, CO- en CO2-melders. Het bieden van een veilige woonomgeving voor de consument biedt kansen voor meer partijen dan enkel producenten van apparatuur. Partijen als KPN en Nuon proberen ook voet aan de grond te krijgen door beveiliging en veiligheid als een dienst aan te bieden. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor 2017, een onderzoek van Multiscope onder 5.500 Nederlanders.

Extra veiligheid en controle over het huis belangrijkste motivatie

Eén op de tien (11%) Nederlandse huishoudens heeft slimme apparaten in huis in de categorie beveiliging & veiligheid. Hierbinnen zijn vooral IP en beveiligingscamera’s (5%), slimme rook-, CO- en CO2-melders (4%) en beveiligingssystemen (3%) populair. Bijna zes op de tien (57%) geven aan dat deze slimme apparaten zorgen voor extra veiligheid. Daarnaast geeft het ze op afstand controle over wat er in huis gebeurt (39%) en biedt het meer gemak en comfort (30%).

Slimme rook-, CO- en CO2-melders hebben meeste potentie

Er zijn veel spelers actief in de categorie slimme beveiliging en veiligheid. Foscam is marktleider in slimme beveiligingscamera’s. In slimme beveiligingssystemen zijn Verisure, HomeWizard en WoonVeilig de grootste spelers. Honeywell leidt de dans bij de slimme melders. De interesse van consumenten in slimme apparaten voor beveiliging en veiligheid stijgt. Vooral slimme melders kunnen op meer interesse rekenen. Vorig jaar was één op de tien consumenten geïnteresseerd in slimme rook-, CO- en CO2-melders. Dit jaar is dit opgelopen naar 15%, in potentie dus 1,2 miljoen huishoudens.

Ook energieleveranciers en telecomproviders spelen een rol

Niet alleen producenten zijn actief in deze productgroep. Ook andere spelers, zoals energieleveranciers (Nuon) en telecomproviders (KPN) proberen in dit segment voet aan de grond te krijgen. KPN biedt met KPN SmartLife Veilig een complete oplossing inclusief contact met een alarmcentrale. Consumenten zijn positief over een dergelijke rol van telecomproviders (31% positief, vorig jaar nog 19%). Een groot deel geeft zelfs aan dat ze bereid zijn over te stappen naar een andere provider als die wel een aanbod heeft rondom beveiliging & veiligheid en hun huidige provider niet.

Methodiek en verantwoording

De resultaten uit dit persbericht komen uit de Smart Home Monitor 2017 en zijn tot stand gekomen door een grootschalig onderzoek onder het Multiscope online consumentenpanel, waarbij bijna 5.500 respondenten het onderzoek volledig hebben ingevuld.

Meer weten over de Smart Home Monitor?

De Smart Home Monitor is het grootste marktonderzoek over bezit en gebruik van smart home consumentenproducten in Nederland. De cijfers en resultaten van bijna 20 smart home producten en meer dan 200 smart home merken zijn in dit onderzoek opgenomen. Het onderzoek geeft inzichten in bezit, gebruik, profielen, motivatie, drempels, aankoopintentie en toekomstperspectief van smart home toepassingen en producten. Het rapport is nu te bestellen. Voor meer informatie of vragen over de Smart Home Monitor kunt u contact opnemen met John Kivit of 073-6212122.

Over Multiscope

Multiscope is specialist op het gebied van online marktonderzoek. Onze diensten brengen voor opdrachtgevers de behoeften, wensen en meningen van de doelgroep in kaart. Dit kan met marktcijfers, mobiel marktonderzoek, het consumentenpanel, B2B panel en software voor online marktonderzoek.

Deel:

Nieuwer

Vier op tien pakken elke dag impulsief tussendoortje

Ouder

Smart Home in Nederland bereikt 1 miljard euro
0 comments on 800.000 huishoudens smart in beveiliging en veiligheid
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (39)
  • Blog (127)
  • Diensten (100)
  • Markt (183)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
mobiel panel
online panel
respondenten

Software

enquête software
marktonderzoek app
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
mobiel marktonderzoek
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
communicatie onderzoek
concurrentie onderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek

 

merknaam testen
monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
verpakkingsonderzoek

© 2023 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.