073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Einde aan belbundel door bellen via WhatsApp

Einde aan belbundel door bellen via WhatsApp

  • 15 juli 2015

Bellen via instant messengers als WhatsApp en Facebook Messenger is populair. Nu al is 12% van de telefoongesprekken via een instant messenger. En de verwachting is dat bellen via instant messengers toeneemt. Het abonnementsmodel inclusief belminuten komt onder druk te staan.

Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.372 Nederlandse consumenten.

Helft smartphonegebruikers heeft gebeld via instant messenger

Nu al is 12% van de telefoongesprekken met een smartphone een gesprek via een instant messenger. Een op de vijf smartphonegebruikers gebruikt regelmatig apps om via een dataverbinding te bellen. De helft van de smartphonegebruikers heeft al weleens gebeld op deze manier. Vooral vrouwen (54%) en 18 tot 35 jarigen (66%) bellen regelmatig of hebben weleens geprobeerd te bellen via instant messengers.

WhatsApp meest gebruikt om te bellen

Hoewel het pas sinds begin dit jaar mogelijk is om te bellen via WhatsApp is het verreweg de meest gebruikte instant messenger om te bellen. Bijna 9 op de 10 (86%) Nederlanders die bellen via een instant messenger gebruiken daarvoor WhatsApp. Na WhatsApp volgen Skype (19%), FaceTime (12%) en Facebook Messenger (12%) om via een dataverbinding te bellen.


Bellen met instant messengers

Bellen via instant messengers het einde van belbundel

Bellen via instant messengers gaat de komende jaren verder groeien en zorgt daarmee voor een afname van belminuten in het abonnement. Maar liefst 86% van de smartphonegebruikers is bekend met de mogelijkheid om te bellen via instant messengers. Onder 18 tot 34 jarigen is de bekendheid hiervan zelfs 97%. De helft van de smartphonegebruikers (52%) die weleens gebeld heeft via instant messengers verwacht het komende jaar er vaker mee te gaan bellen. De helft van de gebruikers verwacht hierdoor over drie jaar minder of geen belminuten meer nodig te hebben. Een kwart van de smartphonegebruikers die het nog niet gebruikt heeft, verwacht het komende jaar met instant messengers te gaan bellen.

Methodiek en verantwoording

De cijfers uit dit marktonderzoek zijn tot stand gekomen door een grootschalige onderzoek onder het Multiscope online consumentenpanel, waarbij in totaal 1.372 leden het onderzoek volledig hebben ingevuld. Daarvan was 84% (n=1.132) in het bezit van een smartphone. Het onderzoek is representatief voor de Nederlandse populatie.

Over Multiscope

Multiscope is toonaangevend op het gebied van online marktonderzoek. De diensten van Multiscope brengen voor opdrachtgevers de behoeften, wensen en meningen van de doelgroep in kaart. Dit kan met het consumentenpanel, B2B panel, Multiscope Themarapporten en software voor online marktonderzoek (Socratos).

Deel:

Nieuwer

Internationaal onderzoek: Vijf nuttige tips

Ouder

Hoe optimaliseerde QiZiNi haar verpakkingen?
0 comments on Einde aan belbundel door bellen via WhatsApp
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (39)
  • Blog (127)
  • Diensten (100)
  • Markt (183)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
mobiel panel
online panel
respondenten

Software

enquête software
marktonderzoek app
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
mobiel marktonderzoek
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
communicatie onderzoek
concurrentie onderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek

 

merknaam testen
monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
verpakkingsonderzoek

© 2023 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.