073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • 11% vakantiegangers boekt reispakket via vakantieplatform

11% vakantiegangers boekt reispakket via vakantieplatform

  • 7 april 2025

Ruim een tiende (11%) van de Nederlandse vakantiegangers boekt een reispakket met verblijf én vervoer via een vakantieplatform. De meeste boekingen (85%) bestaan uit verblijf zonder vervoer. Meer dan de helft (56%) van de online boekers kiest voor een vakantieplatform vanwege het ‘aanbod’. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 Nederlandse consumenten.

Meeste vakantiegangers boeken enkel verblijf

Vakantiegangers kunnen bij een vakantieplatform zowel losse verblijven en vervoer als complete reispakketten met verblijf én vervoer boeken. De meeste boekingen bestaan uit enkel verblijf (85%). Bij platformen zoals Airbnb, Natuurhuisje en Belvilla is het niet mogelijk om vervoer te boeken. Hierdoor bestaan de boeking bij deze vakantieplatformen uitsluitend uit verblijf.

Ruim een tiende boekt reispakket via vakantieplatform

Ruim een tiende (11%) van alle boekingen bestaat uit reispakketten met verblijf én vervoer. D-reizen (62%), Dé VakantieDiscounter (59%) en Treinreiswinkel (35%) hebben het hoogste percentage geboekte reispakketten. Daarnaast bestaat slechts 4% van alle boekingen enkel uit vervoer zonder een verblijf. Tot slot hebben de vakantieplatformen Transavia Holidays (68%) en Treinreiswinkel (63%) de hoogste percentages boekers dat enkel vervoer boekt.

top 5 reispakketten

Aanbod belangrijkste keuzereden

Meer dan de helft (56%) van de online boekers kiest voor een vakantieplatform vanwege het ‘aanbod’ van het platform. ‘Aanbod’ is daarmee het vaakst genoemd van alle keuzeredenen en het belangrijkst als het gaat om het aantrekken en behouden van klanten.

Over dit onderzoek

De Nationale Benchmark Vakantieplatformen is een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, boekingen, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor vakantieplatformen. In het onderzoek zijn 5.183 Nederlandse consumenten (18 jaar en ouder) ondervraagd. Bestel het rapport direct via de website.

Deel:

Nieuwer

Datasensai - van visie naar product

Ouder

Grootste positioneringsonderzoek onthult marktwensen woonbranche
0 comments on 11% vakantiegangers boekt reispakket via vakantieplatform
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (54)
  • Blog (190)
  • Datasensai (3)
  • Diensten (158)
  • Kennis (1)
  • Markt (264)
  • Podcast (21)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek
begrippenlijst

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
online panel
respondenten

Software

data analyse platform
data visualisatie platform
enquête software
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
brand tracking
communicatie onderzoek
campagne effectmeting
concurrentie onderzoek
doelgroeponderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek
merknaam testen

 

monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
PR-onderzoek
pretest onderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
representatief onderzoek
sponsor effectmeting
verpakkingsonderzoek

© 2025 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.