Diensten

Prestaties van de grootste Nederlandse fastfoodketens in kaart gebracht

  • 2 juni 2025
De Nationale Benchmark Fastfoodketens is het grootste onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor fastfoodketens. Het rapport geeft inzicht in maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken. Sinds de […]

De prestaties van de grootste koffie- en lunchketens in Nederland

  • 19 mei 2025
De Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens is het grootste onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor koffie- en lunchketens. Het rapport geeft inzicht in maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand […]

Hét grootste marktonderzoek naar Nederlandse hotelketens

  • 9 mei 2025
De Nationale Benchmark Hotelketens is het grootste onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor hotelketens. Het rapport geeft inzicht in maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken. Sinds de […]

Grootste positioneringsonderzoek onthult marktwensen woonbranche

  • 31 maart 2025
Vandaag lanceert Multiscope de tweede editie van Uitblinkers Woonbranche. Dit rapport is een grootschalig positioneringsonderzoek onder ruim 5.000 Nederlanders. Het rapport brengt de marktposities van vooraanstaande winkelformules in de woonbranche in kaart en vergelijkt ze grondig met elkaar, aan de hand van het onderzoeksmodel van Treacy en Wiersema. Wat kunt u verwachten? Om een branche […]

De meest recente marktinzichten over duurzaam wonen in Nederland

  • 28 maart 2025
Vandaag lanceert Multiscope de vijfde editie van het duurzaam wonen rapport. Duurzaam Wonen is een grootschalig onderzoek onder ruim 4.400 consumenten en bevat de meest recente informatie over zonne- en windenergie, isolatie, verwarming, energiezuinige verlichting, laadpalen, waterbesparing en ventilatie van huizen in Nederland. Bestel het rapport nu en ontvang de meest recente data over de huidige status […]

Unieke inzichten uit het grootste onderzoek naar restaurantketens

  • 21 maart 2025
De Nationale Benchmark Restaurantketens is het grootste onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor restaurantketens. Het rapport geeft inzicht in maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken. Sinds de […]

Exclusieve marktinzichten over de positionering van verzekeraars

  • 14 maart 2025
Uitblinkers Verzekeraars is het grootste positioneringsonderzoek in de verzekeringssector. Het onderzoek analyseert en beoordeelt de positionering van meer dan 70 verzekeraars aan de hand van talrijke criteria. We hanteren het waardestrategiemodel van Treacy en Wiersema als basis voor dit onderzoek. Bovendien toetsen we of de gekozen positionering van de verzekeraars daadwerkelijk aansluit bij de behoeften […]

De meest recente cijfers over beweging, ontspanning en supplementen

  • 12 maart 2025
De Healthy Lifestyle Monitor is het grootste onderzoek naar beweging, voeding, supplementen, stress en ontspanning in Nederland. In het onderzoek zijn 5.305 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd. Deze groep is daarmee representatief voor de Nederlandse bevolking. Het rapport bevat de meest recente informatie over de marktomvang, producten, merken, retailers, ketens en bestedingen in de […]

Nieuwe inzichten over Nederlandse energieleveranciers

  • 20 januari 2025
Vandaag lanceert Multiscope de tweede editie van de Nationale Benchmark Energieleveranciers. Een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor energieleveranciers. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van ruim 4.500 respondenten geanalyseerd. Wat kunt u verwachten? De ontwikkelingen op de energiemarkt zijn in een stroomversnelling gekomen. Veranderende behoeften […]