Markt

Auping, IKEA en HORNBACH supersterren in woonbranche

  • 2 september 2025
Auping, IKEA en HORNBACH zijn de supersterren in een onderzoek binnen de woonbranche. Deze partijen hebben de beste positionering en scoren hoog op de waardestrategieën ‘beste proces’, ‘beste product’ en ‘beste service’. Dit blijkt uit de tweede editie van Uitblinkers Woonbranche, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders. Auping beste positionering Een goede […]

Nederland telt 147.000 nieuwe privé laadpalen

  • 28 augustus 2025
In 2024 installeerden Nederlanders 147.000 nieuwe privé laadpalen. De totale besteding aan laadpalen komt daarmee op €198 miljoen. In 74% van de gevallen besteedden huishoudens de installatie uit. De meeste laadpalen zijn online gekocht (53%). Dit blijkt uit de vijfde editie van Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.400 Nederlanders. Markt laadpalen […]

Gemiddelde NPS Nederlandse touroperators is +62

  • 26 augustus 2025
Touroperators scoren gemiddeld een Net Promoter Score (NPS) van +62. Buro Scanbrit scoort het hoogst op klanttevredenheid (+97) en Effeweg.nl (+37) het laagst. Nederlanders van 50 jaar en ouder zijn het meest tevreden. Dit blijkt uit de tweede editie van de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.600 Nederlanders. Buro Scanbrit […]

Nederlanders geven €3,1 miljard uit bij dagattracties

  • 12 juni 2025
Nederlanders besteedden in de afgelopen drie jaar ruim €3,1 miljard bij de grootste attractieparken en dierentuinen. Gemiddeld gaven bezoekers meer uit bij attractieparken (€99) dan bij dierentuinen (€72). Toverland kwam als koploper uit de bus: daar gaven bezoekers het meest uit. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder […]

Uitmuntende klanttevredenheid voor Treinreiswinkel en Natuurhuisje

  • 3 juni 2025
De vakantieplatformen Treinreiswinkel en Natuurhuisje genieten de hoogste klanttevredenheid. HotelSpecials en Agoda blijven juist achter. Nederlanders van 35 tot en met 49 jaar zijn tevredener dan 50-plussers. Dit blijkt uit de tweede editie van de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 Nederlanders. Treinreiswinkel hoogste score De Europese Net Promoter Score […]

Trouwe klant blijft gemiddeld 10,5 jaar bij energieleverancier

  • 28 mei 2025
Klanten van energieleveranciers blijven gemiddeld tien jaar en zes maanden trouw aan hun leverancier. Maar liefst 85% wil het komende jaar klant blijven. DELTA Energie heeft de meest loyale klanten. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Energieleveranciers, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.500 Nederlanders. 85% wil bij energieleverancier blijven De klanthistorie en de […]

€1,9 miljard besteed bij fastfoodketens

  • 27 mei 2025
Nederlanders geven jaarlijks €1,9 miljard uit bij de grootste fastfoodketens in Nederland. Per bezoek spenderen ze gemiddeld €23. De uitgaven zijn het hoogst bij sushi-zaken en onder 35- tot en met 49-jarigen. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders. Gemiddelde besteding is €23 Nederlanders spenderen gemiddeld […]

9% automobilisten kiest autoverzekering via vergelijkingssite

  • 15 mei 2025
Bijna één op de tien automobilisten gebruikt een vergelijkingssite om een autoverzekering af te sluiten. Vooral jongeren (25%) maken hier gebruik van. Independer is de populairste vergelijkingssite. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 4.600 Nederlanders. Jongeren kiezen vaker via een vergelijkingssite (25%) Automobilisten die een autoverzekering zoeken, […]

Bezoekersaantal koffie- en lunchketens naar 9,6 miljoen

  • 13 mei 2025
Het aantal bezoekers van koffie- en lunchketens groeide het afgelopen jaar naar 9,6 miljoen. HEMA blijft de favoriet voor koffie en lunch. Bezoekers nuttigen driekwart (76%) van de bestellingen ter plaatse, terwijl ze bijna een kwart (24%) afhalen. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 […]