073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Multiscope In ’t nieuws – december 2014

Multiscope In ’t nieuws – december 2014

  • 16 januari 2015

Een digitale kerstgroet, een elektrische auto onder de boom en werkstress in de vakantie

Het marktonderzoek dat Multiscope de afgelopen maand in opdracht van diverse opdrachtgevers heeft uitgevoerd stond dit keer in het teken van de feestdagen. Het marktonderzoek geeft interessante inzichten in het consumentengedrag van de Nederlander. Een kerstgroet wordt veelal digitaal overgebracht, maar een traditionele kerstgroet via de telefoon blijft populair.

Het geluid van een piepende vuurpeil is niet populair. Alleen een zoemende mug in de nacht en een piep in de oren worden als nog irritanter ervaren dan het gepiep van een vuurwerkpijl. Daarmee is het gepiep van een vuurwerkpijl één van de meest vervelende geluiden.

Voor het kopen van kerstdecoratie hebben Nederlanders de weg gevonden naar de webshops. Online kerstdecoratie kopen is nog nooit zo populair geweest. Wanneer we een fysieke winkel bezoeken, dan heeft het onze voorkeur om geld in de winkel zelf te pinnen. Veiligheid en sociale controle blijken hierbij belangrijke aspecten om de voorkeur te geven aan pinnen bij een inpandige geldautomaat. En stel dat ons pinsaldo onbeperkt is en we een auto mogen uitkiezen, dan kiezen Nederlanders het liefst een elektrische auto voor onder de kerstboom.

Van de vakantiegangers houdt ruim één op de tien consumenten die terugkeren van hun zonvakantie zich niet altijd aan de regels bij het meebrengen van souvenirs naar Nederland of België. Daarnaast leest 1 op de 6 dagelijks zijn of haar werkmail vanaf het vakantieadres. Bent u benieuwd naar de resultaten van de verschillende marktonderzoeken? Lees dan verder.

Digitale kerstgroet populairder dan postkaart

Emerce.nl Een groot deel van de Nederlanders geeft vrienden en familie die ver weg wonen liever een digitale kerstgroet dan een kerstkaart per post. Vooral een WhatsAppje sturen, een e-mail schrijven of een Skype-gesprek opzetten zijn populair. Het traditionele telefoontje met Kerst blijft echter het populairst. Jongere respondenten kiezen daarentegen vooral voor WhatsApp: meer dan de helft stuurt met de kerstdagen een appje naar verre vrienden.
Klik hier voor het volledige artikel.

Gepiep van vuurwerkpijl een van de irritantste geluiden

Metronieuws.nl Het gepiep van een vuurwerkpijl is één van de meest vervelende geluiden. Alleen een zoemende mug in de nacht en een piep in de oren worden als nog irritanter ervaren. Op de vierde plek van meest irritante geluid staat het gesnurk van een bedpartner. Deze vier geluiden samen zorgen bij bijna driekwart van de Nederlanders voor irritaties. Het zijn vooral vrouwen die last hebben van snurkgeluiden, meer dan 15 procent van hen geeft aan dit het meest vervelende geluid te vinden.
Klik hier voor het volledige artikel.

Ruim een kwart van de Nederlanders schaft kerstdecoratie online aan

Emerce.nl Nog nooit zijn er zoveel kunstkerstbomen online aangeschaft als dit jaar. Bol.com zag het aantal verkopen verdubbelen ten opzichte van vorig jaar. Terwijl normaal zo’n 8% van de non-food artikelen online wordt gekocht, ligt dit percentage in het geval van kerstdecoratie zoals (kunst)kerstbomen veel hoger. Zo zegt ruim een kwart van de Nederlanders kerstdecoratie online aan te schaffen. Het zijn vooral de mannen die gedreven worden door gemak: van de Nederlanders die online kerstdecoratie kopen, is 70% van het mannelijke geslacht.
Klik hier voor het volledige artikel.

Pinnen liever in een winkel dan buiten uit de muur

Managersonline.nl Geld pinnen doen we liever in een winkel dan buiten uit de muur. Vooral ouderen verkiezen een inpandige geldautomaat boven één in de buitenlucht. Meer dan de helft van de Nederlanders boven de 55 jaar pint liever niet bij een pinautomaat op straat. Voor bijna twee derde van de respondenten geldt dat zij maar een korte afstand hoeven te overbruggen om gebruik te kunnen maken van een geldautomaat in een winkel. Ruim 87 procent van de respondenten maakt wel eens gebruik van een geldautomaat, waarvan 40 procent regelmatig. Bijna de helft van de mensen die regelmatig pint bij een geldautomaat in een winkel is 55 jaar of ouder.
Klik hier voor het volledige artikel.

Nederlander vindt het liefst elektrische auto onder de kerstboom

Autoscout24.nl Nederlanders vinden het liefst de sleutels van een elektrische auto onder de kerstboom. Naast een elektrische auto is ook een ruime gezinsauto gewild, zowel onder mannen als vrouwen. Het praktische gemak van een gezinsauto geniet voor veel Nederlanders de voorkeur boven het uiterlijk vertoon van een snelle bak.
Klik hier voor het volledige artikel.

Vakantiegangers nemen weleens verboden souvenirs mee naar huis

Belg.be Cd’s, dvd’s, games, kleding, eten, kunst of antiek: een vakantie-aandenken mee naar huis nemen lijkt onschuldig. Toch houdt ruim 12 procent van de zonaanbidders zich niet altijd aan de regels bij het meebrengen van souvenirs naar Nederland of België. Hiermee riskeren vakantiegangers bij terugkomst een boete bij de douane. Het kan gaan om producten die hier verboden zijn, zoals illegale cd’s, dvd’s, nagemaakte merkkleding, inheemse planten, (aandenken aan) dieren of grote hoeveelheden sigaretten en alcohol. Wat ook voorkomt, is dat vakantiegangers producten van hoge waarde belastingvrij invoeren.

Heerlijk, vakantie! Maar kun je je werk loslaten?

Viva.nl Volgens een onderzoek van ING leest 1 op de 6 dagelijks zijn of haar werkmail vanaf z’n vakantieadres. 1 op de 8 beantwoordt deze mails ook elke dag. Bureau Multiscope hield ook een onderzoek en hieruit blijkt dat eenderde van alle internetgebruikers met een baan toegeeft dat er tegenwoordig meer wordt gewerkt tijdens de vakantie dan voorheen. Gelukkig sijpelen er steeds meer initiatieven van bedrijven door om werknemers juist hun vrije tijd te gunnen. In Duitsland en Frankrijk worden er in sommige bedrijven afspraken gemaakt dat werknemers het ‘recht op onbereikbaarheid’ hebben.
Klik hier voor het volledige artikel.

Deel:

Nieuwer

Multiscope In 't nieuws - januari 2015

Ouder

Facebook koppelen met Socratos
0 comments on Multiscope In ’t nieuws – december 2014
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (54)
  • Blog (192)
  • Datasensai (3)
  • Diensten (160)
  • Kennis (1)
  • Markt (270)
  • Podcast (21)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek
begrippenlijst

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
online panel
respondenten

Software

data analyse platform
data visualisatie platform
enquête software
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
brand tracking
communicatie onderzoek
campagne effectmeting
concurrentie onderzoek
doelgroeponderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek
merknaam testen

 

monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
PR-onderzoek
pretest onderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
representatief onderzoek
sponsor effectmeting
verpakkingsonderzoek

© 2025 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.