Blog

15% van huishoudens bezit slimme verlichting en schakelaars

  • 30 juni 2016
De categorie verlichting & schakelaars is één van de grootste smart home productcategorieën. 15% van de huishoudens bezit één of meerdere producten uit deze categorie. Door het grote productaanbod en de relatief lage instapprijzen is het voor consumenten toegankelijk om dit type smart home toepassingen aan te schaffen. Tevreden gebruikers De meeste consumenten (40%) met […]

Ontwikkeling app voor onderzoek: eerste screenshots

  • 29 juni 2016
Een paar weken geleden hebben we de app voor mobiel onderzoek van Multiscope aangekondigd. We zijn uiteraard al langer bezig met de ontwikkeling van deze app. Met als doel om in september de app te lanceren! Eerste screenshot onderzoeksapp De ontwikkeling loopt voorspoedig en op korte termijn gaan we de eerste tests draaien met de […]

Veel interesse in monitoren van lichaamsfuncties

  • 28 juni 2016
Eén op de drie Nederlanders (34%) maakt gebruik van apps, wearables of draadloze meters om gezondheid of activiteit te monitoren. Daarnaast is nog eens één op de vijf Nederlanders (21%) geïnteresseerd in het gebruik hiervan. Waar huidige gebruikers vooral actief zijn in registratie van sport & beweging en voeding & gewicht, hebben potentiële gebruikers vaak […]

Smart Home Hubs zijn nog beperkt in Nederland

  • 21 juni 2016
Het aantal smart home producten in Nederlandse huishoudens is (nog) beperkt. Dit maakt het voor consumenten overzichtelijk om apparaten afzonderlijk te bedienen en te besturen. De noodzaak voor de tussenkomst van een hub is daarmee nog niet groot. Nog geen gemeengoed De verwachting is dat dit type product weinig groei gaat doormaken (2% aankoopintentie). De […]

Smart Health: een markt met twee gezichten

  • 17 juni 2016
De houding en acceptatie van smart health in Nederland laat twee gezichten zien. Enerzijds gebruikt al één op de drie consumenten (34%) smart health producten en toepassingen. Daarmee lijkt smart health een stevige plaats in Nederland te hebben verworven. Anderzijds is de helft van deze groep actief met alleen een gratis health-app op smartphone of […]

Mobiel app onderzoek verandert onderzoeksland

  • 14 juni 2016
De smartphonepenetratie in Nederland ligt inmiddels boven 80%. Bij jongeren is dit zelfs meer dan 90% (bron: Smart Electronics Monitor). De smartphone heeft de manier van communiceren veranderd. Communicatie verloopt veelal via social media en instant messengers, als WhatsApp. E-mail wordt nauwelijks meer gebruikt als communicatiekanaal. Vooral jongeren zijn hierdoor moeilijk via e-mail bereikbaar. Ook […]

Hoge interesse in slimme melders

  • 7 juni 2016
Nederlandse consumenten zien de toegevoegde waarde van slimme rook-, CO- en CO2-melders melders. Binnen de beveiliging- en veiligheidstoepassingen laat deze productgroep een opvallende groei zien. Eén op de tien consumenten (9%) wil slimme melders kopen. Consumenten zijn bereid flink te besteden Geïnteresseerde consumenten zijn bereid om tussen de 100 en 250 euro te besteden. Andere […]

Zijn wearables alleen iets voor mannen?

  • 1 juni 2016
Mannen registreren hun activiteit vaker met een wearable dan vrouwen. Zo monitort één op de twintig Nederlandse mannen activiteit met een hartslagmeter (5%), terwijl dit percentage onder vrouwen slechts 2% is. Ook sporthorloges, smartwatches en de fietscomputers zijn vaker in bezit van mannen dan van vrouwen. Biedt dit omzetkansen in de vrouwelijke doelgroep of moeten […]

Eén op de vier consumenten positief over smart home

  • 31 mei 2016
De toekomst is een huis met steeds meer smart home toepassingen. Een kwart van de consumenten (24%) is positief over deze ontwikkeling. De helft van de Nederlandse consumenten (49%) is gematigd positief over de (op)komst van smart home technologieën. Deze consumenten wachten rustig af welke toepassingen beschikbaar zijn en wat tegen die tijd de toegevoegde […]