073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Food
    •   
      • Health
      • Home
      • Kids
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Thuiswerk
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
    •  
      • Merknaam testen
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Nederlanders tevreden over retourproces

Nederlanders tevreden over retourproces

  • 23 september 2021

Jaarlijks sturen Nederlanders 23 miljoen bestellingen geheel of gedeeltelijk retour. Over het algemeen zijn ze tevreden over het retourproces. Dit blijkt uit E-Commerce Aftersales, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders.

Zalando best beoordeeld

Over het algemeen zijn Nederlanders positief over retourzendingen. Gemiddeld geeft men de retourzending een rapportcijfer van een 7,9. Wat betreft webwinkels is men het meest tevreden over het verzenden van retouren naar Zalando (8,5). Op de voet volgt Bonprix, die een 8,4 krijgt. Zowel bol.com als Wehkamp worden gewaardeerd met een 8,3. H&M scoort het minst goed van deze vijf (8,1), hoewel deze webwinkel ook beter scoort dan gemiddeld.

Omslachtig proces zorgt voor onvrede

Nederlanders die het retourproces lager dan een 7 geven wijten dit aan een omslachtig proces (18%). Daarnaast geven zij aan dat de procedure ingewikkeld of onduidelijk is (11%) en (te) lang duurt (14%). Voor 14% ontstaat onvrede door een financiële reden: men kreeg het aankoopbedrag niet gemakkelijk terug of moest betalen voor de retourzending.

Een goede retour gaat ‘gewoon goed’

Anderzijds geven Nederlanders die de retourzending met een 7 of hoger beoordelen aan dat het proces gemakkelijk ging (28%). Het meeleveren van een retouradres of retourlabel wordt in 5% van de gevallen als positief beschouwd. Ook een snelle financiële afhandeling en gratis retourneren worden als positief beschouwd. Waarom men de retourprocedure een ruime voldoende of hoger als beoordeling geeft, kan bij 43% niet verklaard worden. Mogelijk is dit een teken dat een correcte retourzending geen positieve uitschieters hoeft te hebben. Een retour waar niets fout gaat is hierbij goed genoeg.

Deel:

Nieuwer

Nieuwe editie E-Learning Monitor

Ouder

De toekomst van product abonnementen in Nederland
0 comments on Nederlanders tevreden over retourproces
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (39)
  • Blog (127)
  • Diensten (99)
  • Markt (183)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
mobiel panel
online panel
respondenten

Software

enquête software
marktonderzoek app
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
mobiel marktonderzoek
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
communicatie onderzoek
concurrentie onderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek

 

merknaam testen
monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
verpakkingsonderzoek

© 2023 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.