Blog

Hoge interesse in slimme melders

  • 7 juni 2016
Nederlandse consumenten zien de toegevoegde waarde van slimme rook-, CO- en CO2-melders melders. Binnen de beveiliging- en veiligheidstoepassingen laat deze productgroep een opvallende groei zien. Eén op de tien consumenten (9%) wil slimme melders kopen. Consumenten zijn bereid flink te besteden Geïnteresseerde consumenten zijn bereid om tussen de 100 en 250 euro te besteden. Andere […]

Zijn wearables alleen iets voor mannen?

  • 1 juni 2016
Mannen registreren hun activiteit vaker met een wearable dan vrouwen. Zo monitort één op de twintig Nederlandse mannen activiteit met een hartslagmeter (5%), terwijl dit percentage onder vrouwen slechts 2% is. Ook sporthorloges, smartwatches en de fietscomputers zijn vaker in bezit van mannen dan van vrouwen. Biedt dit omzetkansen in de vrouwelijke doelgroep of moeten […]

Eén op de vier consumenten positief over smart home

  • 31 mei 2016
De toekomst is een huis met steeds meer smart home toepassingen. Een kwart van de consumenten (24%) is positief over deze ontwikkeling. De helft van de Nederlandse consumenten (49%) is gematigd positief over de (op)komst van smart home technologieën. Deze consumenten wachten rustig af welke toepassingen beschikbaar zijn en wat tegen die tijd de toegevoegde […]

Philips grootste marktaandeel in smart home producten

  • 25 mei 2016
In Nederlandse huishoudens is smart home vooral gericht op verlichten en verwarmen. Dit beeld komt overeen met de top vijf van meest populaire smart home merken. Philips heeft het grootste marktaandeel (14%). Dit is te danken aan de Philips Hue lampen en schakelaars. Daarnaast zijn Toon (9%), KlikAanKlikUit (4%), Nefit (4%) en ICY (E-thermostaat) (2%) […]

Gezondere leefstijl door gebruik health apps en wearables

  • 23 mei 2016
Het gebruik van smart health producten en toepassingen heeft een positief effect op een gezondere leefstijl. Bijna de helft (48%) van de consumenten die apps, wearables of slimme meters gebruikt om zijn gezondheid te registreren, is het afgelopen jaar bewust gezonder gaan leven. Bij Nederlanders die geen smart health producten of toepassingen gebruiken, is slechts […]

2,3 miljoen huishoudens hebben smart home producten

  • 19 mei 2016
Drie op de tien Nederlandse huishoudens (31%) hebben smart home toepassingen. Dat zijn ongeveer 2,3 miljoen huishoudens. Hoewel het aandeel van smart home producten beperkt is, heeft 27% één of enkele smart home producten in huis. Eén op de twintig Nederlanders (4%) is al verder in smart home. Zij hebben meer dan drie smart home […]

MyFitnessPal populairste calorieënteller

  • 6 mei 2016
Ongeveer een miljoen Nederlanders monitoren voeding & gewicht met een gratis app op smartphone of tablet. De app MyFitnessPal is het populairst. Bijna een kwart miljoen Nederlanders maken gebruik van deze gratis calorieënteller (inclusief dieetplan). Andere populaire apps zijn Mijn Eetmeter van het Voedingscentrum, Apple Health en Samsung S Health. De twee laatstgenoemde apps zijn […]

Smartwatch heeft grootste omzetpotentie

  • 3 mei 2016
Eén op de drie Nederlanders gebruikt apps, wearables of slimme meters om zijn gezondheid te monitoren. Consumenten met een wearable om sport & beweging te registreren, gebruiken meestal een hartslagmeter of sporthorloge. Ook fietscomputers en activity trackers zijn populair daarvoor. De smartwatch speelt daarin nu nog een kleine rol. Slechts 1% van de Nederlanders registreert […]

Tests en assessments afleggen met Socratos

  • 7 april 2016
Socratos is dé applicatie voor het uitvoeren van online marktonderzoek en het beheren van een online klantpanel. De onderzoekssoftware bevat twee features die de tool ook uitermate geschikt maakt voor het uitvoeren van tests of assessments. De software maakt het mogelijk om te rekenen met variabelen en het direct e-mailen van de resultaten.In de enquête […]