Blog

Eigen tempo belangrijkst bij online opleiding

  • 4 februari 2021
De meeste Nederlanders benoemen het volgen van een opleiding in het eigen tempo als belangrijkste reden om te kiezen voor een online opleiding (16%). Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.600 Nederlanders. Tempo, gemak en tijd vaakst genoemd De grootste groep Nederlanders geeft aan dat studeren in het eigen […]

Consument betaalt online opleiding vaak zelf

  • 10 januari 2021
Het merendeel van de online opleidingen wordt betaald door de consument zelf of door de werkgever. Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.600 Nederlanders. Particulieren en werkgevers betalen Veruit het merendeel van de totale online marktomzet is betaald door de consumenten zelf (44%) of door de werkgever (42%). […]

Coolblue en bol.com smart home allrounders

  • 24 november 2020
Smart home producten worden het vaakst gekocht bij Coolblue en bol.com. Dit blijkt uit de vierde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.300 Nederlanders. Voor smart home producten naar Coolblue en bol.com In ieder smart home segment zijn deze winkels in de top 3 terug te vinden en wisselen […]

LOI meest gebruikt voor online opleiding

  • 19 november 2020
Ongeveer een op de vijftien online opleidingen is gevolgd bij de LOI. Hiermee is zij de meest gebruikte aanbieder. Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.600 Nederlanders. Markt online opleidingen zeer versplinterd Zeven procent van de online opleidingen is gevolgd bij de LOI. GoodHabitz (5%) en NHA (5%) […]

Ruim 1,5 miljoen Nederlanders bestellen maaltijdbox

  • 23 oktober 2020
12% procent van Nederland heeft wel eens een maaltijdbox besteld. Men bestelt voornamelijk foodboxen vanwege de smaak en kwaliteit. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 7.300 Nederlanders. Meer bestellers maaltijdboxen Jaarlijks kopen 1,6 miljoen consumenten wel eens een maaltijd- of foodbox (12%). Dit is […]

1,5 miljoen huishoudens monitoren energieverbruik via app

  • 16 oktober 2020
Drie op de tien huishoudens met een slimme meter gebruiken een verbruiksmonitor app. Dit blijkt uit de vierde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.300 Nederlanders. Drie op tien monitoren gebruik via app Veel energiemaatschappijen bieden in combinatie met de slimme meter een verbruiksmonitor app aan. Drie op de […]

Merkdealer profiteert van elektrisch rijden

  • 9 oktober 2020
Meer dan de helft van de consumenten die nu nog geen elektrische auto’s hebben, geeft aan bij toekomstig bezit van een dergelijke auto elders onderhoud en reparaties uit te laten voeren (57%). Dit blijkt uit de eerste editie van de Smart Car Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.100 Nederlanders. Brandstof bepaalt plaats onderhoud […]

Smart Home vergroot vooral comfort

  • 19 augustus 2020
Meer dan 3,3 miljoen Nederlandse huishoudens zijn in het bezit van één of meerdere smart home producten. Gemak en comfort is en blijft de voornaamste reden om smart home producten aan te schaffen. Dit blijkt uit de vierde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.300 Nederlanders. Smart Home blijft […]

Positief effect ADAS op automobilist

  • 12 augustus 2020
Het merendeel van de bezitters van ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) ervaart een positief effect op het rijgedrag. Dit blijkt uit de eerste editie van de Smart Car Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.100 Nederlanders. ADAS verhoogt voornamelijk comfort Bezitters van ADAS ervaren vooral een positief effect op hun comfort (78%). Functies zoals […]