073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Van der Valk bekendste hotelketen in Nederland

Van der Valk bekendste hotelketen in Nederland

  • 25 november 2024

Van alle hotelketens scoort Van der Valk het hoogst op zowel TOMA (39%) als geholpen naamsbekendheid (89%). Fletcher Hotels staat met een TOMA van 15% en een geholpen naamsbekendheid van 82% consistent op de tweede plaats. Corendon is het bekendst onder jongeren. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders.

Van der Valk hoogste TOMA

De TOMA van een hotelketen is het percentage consumenten dat die hotelketen ongeholpen als eerste noemt wanneer gevraagd wordt welke hotelketens zij kennen. De TOMA van hotelketen Van der Valk (39%) is veruit het hoogst van alle hotelketens in Nederland. Op enige afstand volgt Fletcher Hotels met een TOMA van 15%. Verder scoren NH Hotels (6%), ibis (5%) en Hilton (4%) ook relatief hoog op TOMA.

Fletcher Hotels op een na hoogste geholpen naamsbekendheid

De geholpen naamsbekendheid van een hotelketen staat voor het percentage consumenten dat een specifieke hotelketen herkent uit een lijst met hotelketens. Met een geholpen naamsbekendheid van 89% scoort Van der Valk ook het hoogst op de geholpen naamsbekendheid van alle hotelketens. Daarop volgt Fletcher Hotels, met een geholpen naamsbekendheid van 82%. Hilton (76%), Bastion Hotels (70%) en Holiday Inn (67%) maken de top vijf compleet.

Corendon bekendst onder jongeren

Over het algemeen is de geholpen naamsbekendheid van de hotelketens evenredig verdeeld over de verschillende leeftijdsgroepen. Corendon is de enige hotelketen die geniet van een hogere geholpen naamsbekendheid onder 18- tot en met 34-jarigen (52%) dan onder Nederlanders van 35 jaar of ouder (37%). De geholpen naamsbekendheid van hotelketen Bilderberg is daarentegen hoger onder 50-plussers (63%) en 35- tot en met 49-jarigen (48%) dan onder 18- tot en met 34-jarigen (12%).

Over dit onderzoek

De Nationale Benchmark Hotelketens is een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, klantaandeel, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor hotelketens. In het onderzoek zijn 5.036 klanten (18 jaar en ouder) ondervraagd. Bestel het rapport direct via de website.

Deel:

Nieuwer

De Efteling bekendste attractiepark van Nederland

Ouder

Hét onderzoek naar de optimale positionering van financiële dienstverleners
0 comments on Van der Valk bekendste hotelketen in Nederland
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (54)
  • Blog (192)
  • Datasensai (3)
  • Diensten (160)
  • Kennis (1)
  • Markt (270)
  • Podcast (21)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek
begrippenlijst

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
online panel
respondenten

Software

data analyse platform
data visualisatie platform
enquête software
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
brand tracking
communicatie onderzoek
campagne effectmeting
concurrentie onderzoek
doelgroeponderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek
merknaam testen

 

monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
PR-onderzoek
pretest onderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
representatief onderzoek
sponsor effectmeting
verpakkingsonderzoek

© 2025 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.