Overzicht

22% Nederlanders positief over smart home ontwikkelingen

  • 3 september 2024
Ruim een vijfde (22%) van Nederland staat positief tegenover smart home ontwikkelingen. Een kwart (25%) is specifiek positief over de spraakcommando’s waar veel slimme apparaten over beschikken. Bijna zes op de tien Nederlanders (59%) zijn positief over slimme hulp voor ouderen. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim […]

Webshops trekken frequentere kledingkopers dan winkels

  • 29 augustus 2024
De koopfrequentie van kleding is hoger bij webshops (2,8) dan bij kledingwinkels met fysieke vestigingen (2,2). Bol heeft de meest loyale klanten met de hoogste koopfrequentie (3,6). SHEIN scoort laag op koopintentie (78%), maar heeft een bovengemiddelde frequentie (3,4). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Kledingwinkels, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 Nederlanders. […]

‘U tevreden, wij tevreden!’ beste slogan verzekeringsmarkt

  • 27 augustus 2024
De slogan ‘U tevreden, wij tevreden!’ van ZLM Verzekeringen scoort met een 8,56 het hoogst van alle slogans in de markt. Het gemiddelde cijfer van alle slogans is een 7,01. Grote partijen scoren duidelijk slechter. Dit blijkt uit Uitblinkers Verzekeraars, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders. Positioneringsmodel Het Treacy en Wiersema model […]

Dekbed-Discounter blinkt uit op ‘beste proces’

  • 23 augustus 2024
Dekbed-Discounter blinkt uit op de waardestrategie ‘beste proces’. Van alle subsectoren scoren slaapwinkels het hoogst op de waardestrategie ‘beste proces’. Dit blijkt uit Uitblinkers Woonbranche, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 Nederlanders. Uitblinker Dekbed-Discounter Dekbed-Discounter is van alle subsectoren de uitblinker op ‘beste proces’ (3,84). Volgens klanten scoort Dekbed-Discounter het best op deze […]

De Beren bekendste restaurantketen Nederland

  • 22 augustus 2024
De Beren is de bekendste restaurantketen van Nederland (63%). Personen tussen de 18 en 35 jaar herkennen de meeste ketens. De geholpen naamsbekendheid varieert per keten en per leeftijdsgroep. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders. 63% herkent De Beren Geholpen naamsbekendheid verwijst naar het percentage […]

Dierentuinen populair onder 50-plussers

  • 16 augustus 2024
Attractieparken en dierentuinen trekken verschillende leeftijdsgroepen aan. Attractieparken zijn voornamelijk populair onder jongere Nederlanders. Bezoekers van dierentuinen zijn daarentegen vaker ouder. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders. 43% bezoekers dierentuinen is 50-plus Dierentuinen zijn populairder onder 50-plussers. De grootste groep bezoekers van dierentuinen […]

De spelers in de energiemarkt uitgelicht

  • 15 augustus 2024
De Nationale Benchmark Energieleveranciers is een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, leveranciers, termijnbedrag, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor energieleveranciers. De Nationale Benchmark Energieleveranciers vergelijkt de grootste energieleveranciers van Nederland aan de hand van maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke […]

Wie blinkt uit in de verzekeringswereld?

  • 7 augustus 2024
Vandaag introduceren we de eerste editie van Uitblinkers Verzekeraars. Dit rapport is een grootschalig positioneringsonderzoek onder ruim 4.000 Nederlanders. In het rapport worden de marktposities van meer dan 70 verzekeraars met elkaar vergeleken aan de hand van het onderzoeksmodel van Treacy en Wiersema. Bovendien toetsen we of de gekozen positionering van de verzekeraars daadwerkelijk aansluit bij […]

De gezondheid van Nederlanders onder de loep

  • 26 juli 2024
Vandaag introduceren we de derde editie van de Healthy Lifestyle Monitor. Dit rapport is een grootschalig onderzoek naar naar beweging, voeding, supplementen, stress en ontspanning in Nederland. In het onderzoek zijn 5.305 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd, representatief voor de Nederlandse bevolking. Het bevat de meest recente informatie over de marktomvang, producten, merken, retailers, […]