Overzicht

HEMA populairst voor koffie en lunch

  • 9 april 2024
HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders. Een derde van Nederland bezoekt HEMA […]

Hotelketens vergeleken op 14 prestatie-indicatoren

  • 8 april 2024
De Nationale Benchmark Hotelketens is een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor hotelketens. Het rapport geeft inzicht in maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken. Sinds de […]

Introductie attractieparken en dierentuinen

  • 5 april 2024
Vandaag introduceren we de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen. Dit rapport is een grootschalig onderzoek onder bijna 6.000 consumenten en bevat de meest recente informatie over reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor attractieparken en dierentuinen. Wat kunt u verwachten? Consumenten kunnen hun vrije tijd op steeds meer manieren invullen […]

Energieleveranciers scoren +39 op klanttevredenheid

  • 4 april 2024
De gemiddelde NPS van de grootste Nederlandse energieleveranciers is +39. ANWB Energie krijgt de hoogste NPS (+90) en Coolblue Energie de laagste (+3). Jongeren zijn minder tevreden (+32) dan ouderen (+41). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Energieleveranciers, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.400 Nederlanders. ANWB Energie krijgt de hoogste NPS (+90) De […]

De ingrediënten voor de beste restaurantketens van Nederland

  • 2 april 2024
De Nationale Benchmark Restaurantketens is een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor restaurantketens. Het rapport geeft inzicht in maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken. Sinds de […]

‘Hubo helpt’ beste slogan in woonbranche

  • 28 maart 2024
‘Hubo helpt’ is door consumenten verkozen tot de beste slogan in de woonbranche. ‘Een wereld aan ideeën’ van IKEA en ‘Gegarandeerd de laagste prijs van Nederland’ van KeukenConcurrent complementeren de top drie. Het gemiddelde rapportcijfer voor slogans in de woonbranche is 6,69. Dit blijkt uit Uitblinkers Woonbranche, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 […]

Alles over verduurzaming van Nederlandse woningen

  • 27 maart 2024
Vandaag lanceert Multiscope de vierde editie van het Duurzaam Wonen rapport. Duurzaam Wonen is een grootschalig onderzoek onder ruim 5.500 consumenten en bevat de meest recente informatie over zonne- en windenergie, isolatie, verwarming, energiezuinige verlichting, waterbesparing en ventilatie van huizen in Nederland. Bestel het rapport nu en ontvang de meest recente data over de huidige […]

De laatste updates in de e-bike, e-scooter en LEV markt

  • 26 maart 2024
Vandaag lanceert Multiscope de vierde editie van de E-bike Monitor, een grootschalig onderzoek naar elektrische fietsen, elektrische scooters en licht elektrische voertuigen (LEV’s) in Nederland. Het rapport geeft een beeld van de markt van deze voertuigen waaronder aanbieders, verzekeringen, onderhoud, gebruik en tevredenheid.  Wat kunt u verwachten? In dit onderzoek bekijken we de markt en geven […]

Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit

  • 26 maart 2024
Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit dan dierentuinen. De top acht qua loyaliteit telt zeven dierentuinen. De Efteling is het enige attractiepark binnen de top acht. Aquaria scoren het laagst op loyaliteit. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders. Loyaliteitsmatrix De bezoekfrequentie en de intentie […]