Overzicht

Wie zijn de uitblinkers in de foodretail?

  • 31 mei 2024
Vandaag introduceren we Uitblinkers Foodretail. Dit rapport is een grootschalig positioneringsonderzoek onder ruim 4.000 Nederlanders. In het rapport worden de marktposities van meer dan 40 supermarkten, bakkerijen, speciaalzaken en online foodretails met elkaar vergeleken aan de hand van het onderzoeksmodel van Treacy en Wiersema. Bovendien toetsen we of de gekozen positionering van de winkelformules daadwerkelijk […]

2,7 miljoen huishoudens met slimme beveiligingsapparatuur

  • 23 mei 2024
Nederland telt inmiddels 2,7 miljoen huishoudens met slimme beveiligingsapparatuur. De markt voor slimme beveiliging groeide het afgelopen jaar met 4%-punt. De meeste huishoudens zijn in het bezit van een slimme deurbel (19%). Veiligheid en controle zijn de grootste motivaties voor aanschaf. Dit blijkt uit de achtste editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek […]

Zonnepanelen vaker prioriteit bij verhuizing

  • 22 mei 2024
Ruim één op de vijf (21%) aanpassingen die Nederlandse huishoudens het afgelopen jaar deden, zijn gedaan in woningen van mensen die korter dan twee jaar in de woning wonen. Dat percentage steeg ten opzichte van een jaar eerder (15%). In een jaar tijd voerden huishoudens 1,4 miljoen aanpassingen uit met betrekking tot zonne- en windenergie. […]

Leonidas uitblinker op ‘beste product’

  • 21 mei 2024
Leonidas-klanten geven deze chocolaterie van alle foodretailers de hoogste score op de waardestrategie ‘beste product’. Uw Slager en Ekoplaza volgen op de tweede en derde plaats. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders. Niche partijen scoren goed In de top tien valt het op dat foodretailers1 die zich […]

Iedereen een aandeel in de toekomst

  • 17 mei 2024
Volgens Gijs Dalen Meurs zouden we allemaal een aandeel in elkaar moeten hebben. Maar waarom?Het antwoord hierop geeft hij in de vijftiende aflevering van de Innoshow waarin hij vertelt over zijn bedrijf Eyevestor, dat het voor iedereen mogelijk maakt om in elkaar te investeren.  Ook beantwoordt Gijs zijn estafette vraag: hoe scheid je werk van privé, en heb […]

Gemiddelde vrouw spendeert €845 aan kleding

  • 16 mei 2024
Vrouwen spenderen jaarlijks gemiddeld fors meer aan kleding dan mannen. Online zijn de bestedingen per aankoop gemiddeld hoger dan in fysieke winkels. Van alle webshops heeft Zalando de hoogste besteding. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Kledingwinkels, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 Nederlanders. Vrouwen geven fors meer uit dan mannen Vrouwen besteden […]

88% klanten wil opnieuw boeken via vakantieplatform

  • 15 mei 2024
Bijna negen op de tien (88%) klanten van vakantieplatformen zijn van plan in de komende drie jaar opnieuw via hetzelfde platform te boeken. In de afgelopen drie jaar boekten klanten van vakantieplatformen gemiddeld 3,3 keer bij eenzelfde partij. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.000 Nederlanders. Loyaliteitsmatrix […]

De benchmark voor koffie- en lunchketens in Nederland

  • 13 mei 2024
Eind 2023 is de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens uitgekomen. Dit is een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de markt voor koffie- en lunchketens in Nederland. De Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens vergelijkt de grootste ketens van Nederland aan de hand van maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we […]

Prijs belangrijkste keuzereden voor autoverzekeraar

  • 11 mei 2024
Prijs is de belangrijkste keuzereden voor een autoverzekeraar (38%). Duurzaamheid is voor automobilisten daarentegen onbelangrijk (2%). Prijs vormt een minder belangrijkere motivatie voor 50-plussers (36%) dan voor 18- tot 49-jarigen (57%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.200 Nederlanders. 38% kiest voor prijs Ongeveer vier op de […]