Overzicht

Opkomst prijsvechters in slimme verlichting

  • 22 mei 2022
In het afgelopen jaar werd er minder besteed aan slimme verlichting dan in voorgaande jaren. Dit heeft voornamelijk te maken met de opkomst van goedkopere aanbieders in deze markt. Voor de aankoop van slimme verlichting gaat men het vaakst naar bol.com. Dit blijkt uit de zesde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van […]

7,3 miljoen Nederlanders sporten zonder club

  • 19 mei 2022
Ruim driekwart van de sportende Nederlanders doet dit zonder gebruik te maken van een sportaanbieder zoals een club of vereniging. Wandelen, fietsen en fitness zijn de populairste sporten. Het kunnen indelen van de eigen tijd is de belangrijkste motivatie om te kiezen voor zelfstandig sporten. Dit blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek […]

NFT nog onbekend bij Nederlander

  • 15 mei 2022
De meerderheid van de Nederlanders is onbekend met NFT’s (Non-Fungible Tokens). Jongeren in de leeftijd van 18 tot 34 jaar geven het vaakst aan hier bekend mee te zijn. Ook hebben jongeren het vaakst interesse in NFT’s. Dit blijkt uit de Marktpeiler, een maandelijks onderzoek van Multiscope onder ruim 1.000 Nederlanders. Meerderheid niet bekend met […]

Binnenkort: Healthy Lifestyle Monitor

  • 12 mei 2022
In juni lanceert Multiscope de Healthy Lifestyle Monitor. De Healthy Lifestyle Monitor is een diepgaand marktonderzoek naar sport, gezonde voeding, supplementen en gezondheidsmonitoring in Nederland. Bestel nu het rapport met vermelding van kortingscode HLM22 en profiteer van een introductiekorting van €200. Deze aanbieding is geldig tot 1 juni 2022. Wat kunt u verwachten? Healthy Lifestyle is een diepgaand […]

Slimme huishoudelijke apparaten in opmars

  • 10 mei 2022
Twintig procent van de Nederlandse huishoudens bezit inmiddels slimme huishoudelijke apparatuur. Gemak en comfort zijn de belangrijkste motivaties om een slim huishoudelijk apparaat te kopen. iRobot, Bosch en Siemens zijn de duidelijke marktleiders in dit segment. Dit blijkt uit de zesde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 […]

Cursist wil uitleg via video

  • 5 mei 2022
Ruim twee op vijf Nederlanders wil bij online onderwijs uitleg van de lesstof via video. Jongeren in de leeftijd van 18 tot 34 jaar geven hier het vaakst hun voorkeur voor aan. Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders. 41% wil uitleg via video 41% van de Nederlanders […]

Compleet overzicht van de e-learning markt?

  • 3 mei 2022
De E-Learning Monitor is een uitgebreid onderzoek naar de markt voor online opleidingen, cursussen en trainingen in Nederland. Leren op afstand is steeds meer de nieuwe norm. Dit rapport biedt een duidelijk overzicht van aanbieders, segmenten, doelgroep en de toekomst van afstandsonderwijs. Sinds de lancering van dit rapport hebben we al verschillende nieuwsberichten uitgebracht die […]

GoodHabitz meest gekozen online opleider

  • 1 mei 2022
GoodHabitz is de meest gekozen online opleider van Nederland. De keuze voor een online opleider wordt wel vaak bepaald door de werkgever. Online opleidingen worden daarnaast gemiddeld beoordeeld met een 7,7. Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders. 6% online opleidingen bij GoodHabitz gevolgd De meeste online […]

Milieu en vervanging redenen voor verduurzamen

  • 28 april 2022
Nederlanders die hun woning in 2021 hebben verduurzaamd hebben dit gedaan omdat het beter is voor het milieu en bestaande apparatuur vervangen moest worden. Ook comfort en het verlagen van de energierekening waren belangrijke motivaties. Dit blijkt uit de tweede editie van Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.300 respondenten. Nederlanders verduurzamen voor […]