073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Health
    •   
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • ‘Wij blijven de goedkoopste!’ beste slogan foodretail

‘Wij blijven de goedkoopste!’ beste slogan foodretail

  • 10 september 2024

De slogan van Nettorama, ‘Wij blijven de goedkoopste!’, krijgt de hoogste waardering van consumenten. Supermarkten scoren zeer uiteenlopend. Het gemiddelde cijfer voor de slogan van een partij in de foodretail is 6,92. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.

Nettorama heeft beste slogan

De slogan van Nettorama, ‘Wij blijven de goedkoopste!’, scoort het hoogst met een 7,78. Deze hoge score komt doordat de slogan goed weergeeft waar het bedrijf voor staat. De slogan sluit daarnaast aan op de waardestrategie ‘beste proces’, waar Nettorama ook hoog op scoort. Voor klanten weerspiegelt de slogan hun ervaring, wat resulteert in deze hoge beoordeling.

Slogans beste 3

Supermarkten sterk verdeeld

De beoordelingen van supermarkt-slogans zijn sterk verdeeld. Zowel de beste vijf als de slechtste vijf slogans zijn van supermarkten. Opvallend is dat de beste slogans een duidelijke belofte uitdragen en helder maken wat de supermarkt nastreeft. In contrast, de slechtst beoordeelde slogans missen die helderheid en maken niet duidelijk welke waardestrategie ze volgen. Hierdoor spreken ze de klant minder aan.

Slogans slechtste 3

Gemiddeld cijfer is een 6,92

Van de 33 gerapporteerde partijen gebruiken 20 winkelformules een slogan. Dit zijn vrijwel alle supermarkten plus een aantal speciaalzaken. Deze slogans zijn beoordeeld met een gemiddeld cijfer van een 6,92. De cijfers liggen tussen de 6,01 en 7,78. Opvallend is dat speciaalzaken minder vaak een slogan inzetten. Het toevoegen van een slogan kan de positionering van de winkel samenvatten en duidelijk maken waar de winkelformule voor staat.

Over Multiscope

Multiscope is een specialist in online marktonderzoek. We ondersteunen bedrijven en organisaties bij het nemen van de juiste beslissingen door middel van online panels, marktrapporten en innovatieve onderzoeksoplossingen. 

De resultaten in dit persbericht komen uit Uitblinkers Foodretail, een grootschalig onderzoek naar winkelformules met de beste positionering. In het onderzoek zijn 4.137 klanten (18 jaar en ouder) van de grootste partijen in de foodretail ondervraagd. 

Wellicht dat bovenstaand persbericht nieuwswaarde voor u heeft. Voor vragen kunt u contact opnemen met Liza Heslenfeld via 073-6212122 of liza@multiscope.nl.

Deel:

Nieuwer

RegioBank blinkt uit op ‘beste service’

Ouder

In één uur van CO2-probleem naar baksteen
0 comments on ‘Wij blijven de goedkoopste!’ beste slogan foodretail
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (54)
  • Blog (190)
  • Datasensai (3)
  • Diensten (158)
  • Kennis (1)
  • Markt (266)
  • Podcast (21)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek
begrippenlijst

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
online panel
respondenten

Software

data analyse platform
data visualisatie platform
enquête software
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
brand tracking
communicatie onderzoek
campagne effectmeting
concurrentie onderzoek
doelgroeponderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek
merknaam testen

 

monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
PR-onderzoek
pretest onderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
representatief onderzoek
sponsor effectmeting
verpakkingsonderzoek

© 2025 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.