‘Wij blijven de goedkoopste!’ beste slogan foodretail
- 10 september 2024
De slogan van Nettorama, ‘Wij blijven de goedkoopste!’, krijgt de hoogste waardering van consumenten. Supermarkten scoren zeer uiteenlopend. Het gemiddelde cijfer voor de slogan van een partij in de foodretail is 6,92. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.
Nettorama heeft beste slogan
De slogan van Nettorama, ‘Wij blijven de goedkoopste!’, scoort het hoogst met een 7,78. Deze hoge score komt doordat de slogan goed weergeeft waar het bedrijf voor staat. De slogan sluit daarnaast aan op de waardestrategie ‘beste proces’, waar Nettorama ook hoog op scoort. Voor klanten weerspiegelt de slogan hun ervaring, wat resulteert in deze hoge beoordeling.
Supermarkten sterk verdeeld
De beoordelingen van supermarkt-slogans zijn sterk verdeeld. Zowel de beste vijf als de slechtste vijf slogans zijn van supermarkten. Opvallend is dat de beste slogans een duidelijke belofte uitdragen en helder maken wat de supermarkt nastreeft. In contrast, de slechtst beoordeelde slogans missen die helderheid en maken niet duidelijk welke waardestrategie ze volgen. Hierdoor spreken ze de klant minder aan.
Gemiddeld cijfer is een 6,92
Van de 33 gerapporteerde partijen gebruiken 20 winkelformules een slogan. Dit zijn vrijwel alle supermarkten plus een aantal speciaalzaken. Deze slogans zijn beoordeeld met een gemiddeld cijfer van een 6,92. De cijfers liggen tussen de 6,01 en 7,78. Opvallend is dat speciaalzaken minder vaak een slogan inzetten. Het toevoegen van een slogan kan de positionering van de winkel samenvatten en duidelijk maken waar de winkelformule voor staat.
Over Multiscope
Multiscope is een specialist in online marktonderzoek. We ondersteunen bedrijven en organisaties bij het nemen van de juiste beslissingen door middel van online panels, marktrapporten en innovatieve onderzoeksoplossingen.
De resultaten in dit persbericht komen uit Uitblinkers Foodretail, een grootschalig onderzoek naar winkelformules met de beste positionering. In het onderzoek zijn 4.137 klanten (18 jaar en ouder) van de grootste partijen in de foodretail ondervraagd.
Wellicht dat bovenstaand persbericht nieuwswaarde voor u heeft. Voor vragen kunt u contact opnemen met Liza Heslenfeld via 073-6212122 of liza@multiscope.nl.
0 comments on ‘Wij blijven de goedkoopste!’ beste slogan foodretail