Zalando en H&M populairst onder 18- tot en met 34-jarigen
- 7 september 2024
De klanten van Zalando (54%) en H&M (53%) bestaan voor het grootste deel uit 18- tot en met 34-jarigen. Webshop Bonprix trekt juist vooral 50-plussers aan (59%). Van alle kledingwinkels zijn HEMA en C&A het populairst. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Kledingwinkels, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 Nederlanders.
Kledingwinkel H&M trekt jongere doelgroep aan
Kledingwinkels en webshops trekken verschillende leeftijdsgroepen aan. Zo vertegenwoordigen consumenten van 50 jaar of ouder het grootste deel van de klanten van C&A (53%) en HEMA (48%). H&M trekt daarentegen juist een jonger publiek aan. Maar liefst 53% van de klanten van H&M is tussen de 18 en 34 jaar oud.
Webshop Bonprix populair onder 50-plussers
Consumenten tussen de 18 en 34 jaar oud vertegenwoordigen het grootste deel (54%) van de klanten van webshop Zalando. Bonprix is juist duidelijk populairder onder 50-plussers (59%) dan onder 18- tot en met 34-jarigen (16%) en 35- tot en met 49-jarigen (25%).
HEMA en C&A populairst
Van alle kledingwinkels is HEMA het populairst. Een vijfde (20%) van Nederland kocht kleding bij HEMA in de afgelopen twaalf maanden. C&A volgt nauw daarop met een klantaandeel van 19%. H&M (14%) maakt de top drie compleet.
Over dit onderzoek
De Nationale Benchmark Kledingwinkels is een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, klantaandeel, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor kledingwinkels. In het onderzoek zijn 5.195 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd. Bestel het rapport direct via de website.
0 comments on Zalando en H&M populairst onder 18- tot en met 34-jarigen