073-6212122

  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Hardlopen
    •   
      • Health
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact
  • Over
  • Diensten
    • Oplossingen
      • B2B panel
      • Consumentenpanel
      • Data analyse
      • Data visualisatie
      • Enquête software
      • Marktpeiler
      • Respondenten
      • Begrippenlijst
    • Marktcijfers
      • Abonnementen
      • Aftersales
      • Autoverzekeringen
      • Car
      • Cryptovaluta
      • Dagattracties
      • Duurzaam Wonen
      • E-bike
      • E-Learning
      • Energieleveranciers
      • Fastfoodketens
      • Financiële Sector
      • Food
      • Foodretail
      • Hardlopen
    •   
      • Health
      • Home
      • Hotelketens
      • Kids
      • Kledingwinkels
      • Koffie en Lunch
      • Marketplace
      • Media
      • Mobility
      • Restaurantketens
      • Thuiswerk
      • Touroperators
      • Vakantieplatformen
      • Verzekeraars
      • Woonbranche
    • Onderzoek
      • Behoefte
      • Brand tracking
      • Campagne meting
      • Communicatie
      • Concurrentie
      • Doelgroeponderzoek
      • Effectmeting
      • Haalbaarheid
      • Imago onderzoek
      • Koopgedrag
      • Klanttevredenheid
      • Merk
      • Merknaam testen
    •  
      • Monitoring
      • Naamsbekendheid
      • NPS
      • Positionering
      • PR
      • Pretest onderzoek
      • Prijsmeter
      • Product
      • Productontwikkeling
      • Representatief onderzoek
      • Sponsor effectmeting
      • Verpakking
  • Portfolio
  • Nieuws
  • Contact

Overzicht

  • You are here:
  • Home
  • Gemiddelde NPS Nederlandse touroperators is +62

Gemiddelde NPS Nederlandse touroperators is +62

  • 26 augustus 2025

Touroperators scoren gemiddeld een Net Promoter Score (NPS) van +62. Buro Scanbrit scoort het hoogst op klanttevredenheid (+97) en Effeweg.nl (+37) het laagst. Nederlanders van 50 jaar en ouder zijn het meest tevreden. Dit blijkt uit de tweede editie van de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.600 Nederlanders.

Buro Scanbrit heeft de hoogste NPS

De Europese Net Promoter Score (NPS)1 meet de klanttevredenheid. De gemiddelde NPS van een touroperator is +62. Een jaar eerder was de gemiddelde NPS nagenoeg gelijk (+63). Er zijn twaalf touroperators met een NPS hoger dan het marktgemiddelde en vijf touroperators die onder het gemiddelde scoren. Alle touroperators behalen een positieve NPS. Buro Scanbrit scoort met een NPS van +97 de hoogste klanttevredenheid van alle touroperators. Op enige afstand volgen Djoser (+78) en Eliza was here (+76).

NPS touroperators

Klanten van Effeweg.nl minst tevreden

Effeweg.nl heeft de laagste NPS (+37) van de markt. Klanten zullen deze touroperator dus minder snel aanraden aan vrienden of collega’s. Opvallend is dat deze klanten ook het minst uitgeven van alle onderzochte touroperators. Corendon volgt met een NPS van +49. Dat is de op een na laagste score. Ook Prijsvrij (+54) heeft een relatief lage NPS.

50-plussers meest tevreden

Over het algemeen zijn 50-plussers het meest positief over de touroperators (+65). Maar liefst 72% van deze groep is promoter. Jongeren scoren het laagst in tevredenheid. De gemiddelde NPS van deze groep is +57. De groep van 35 tot en met 49 jaar zit daar tussenin met een NPS van +62.

Over Multiscope

Multiscope is een specialist in online marktonderzoek. We ondersteunen bedrijven en organisaties bij het nemen van de juiste beslissingen door middel van online panels, marktrapporten en innovatieve onderzoeksoplossingen. 

De resultaten in dit persbericht komen uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, klanten, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor touroperators. In het onderzoek zijn 6.583 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd, representatief voor de Nederlandse bevolking. 

Wellicht dat bovenstaand persbericht nieuwswaarde voor u heeft. Voor vragen kunt u contact opnemen met Liza Heslenfeld via 073-6212122 of liza@multiscope.nl.

1 Klanten van bepaalde touroperators kregen de vraag: “Op een schaal van 0 tot 10, hoe waarschijnlijk is het dat je de touroperator zou aanraden aan vrienden of collega’s?” De (Europese) Net Promoter Score komt tot stand door het percentage respondenten dat een score van 0 tot en met 5 geeft (detractors), af te trekken van het percentage respondenten dat een score van 8 tot en met 10 geeft (promoters).

Deel:

Ouder

Auping uitblinker op ‘beste product’
0 comments on Gemiddelde NPS Nederlandse touroperators is +62
Aanmelden voor Multiscope Nieuwsbrief
Categorieën
  • Bedrijf (57)
  • Blog (199)
  • Datasensai (4)
  • Diensten (163)
  • Kennis (1)
  • Markt (271)
  • Podcast (21)
Scroll

Multiscope

Havensingel 1a
5211 TX ´s-Hertogenbosch

info@multiscope.nl
073-6212122

Algemeen

kwantitatief onderzoek
marktcijfers
marktonderzoek
marktonderzoeksbureau
onderzoeksbureau
online onderzoek
begrippenlijst
vacatures

Panels

b2b panel
consumentenpanel
klantenpanel
online panel
respondenten

Software

data analyse platform
data visualisatie platform
enquête software
marktonderzoek software
marktonderzoek tool
online rapportage

Onderzoek

behoefte onderzoek
brand tracking
communicatie onderzoek
campagne effectmeting
concurrentie onderzoek
doelgroeponderzoek
effectmeting
haalbaarheidsonderzoek
imago onderzoek
klanttevredenheidsonderzoek
koopgedrag
merk onderzoek
merknaam testen

 

monitoringsonderzoek
naamsbekendheid
net promoter score (NPS)
positioneringsonderzoek
PR-onderzoek
pretest onderzoek
prijsmeter
productonderzoek
productontwikkeling
representatief onderzoek
sponsor effectmeting
verpakkingsonderzoek

© 2025 Multiscope Marktonderzoek
Website by Shareforce
Multiscope gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren.    Prima!
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Noodzakelijk Altijd ingeschakeld

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Niet-noodzakelijke

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.