
Uitmuntende klanttevredenheid voor Treinreiswinkel en Natuurhuisje
- 3 juni 2025
De vakantieplatformen Treinreiswinkel en Natuurhuisje genieten de hoogste klanttevredenheid. HotelSpecials en Agoda blijven juist achter. Nederlanders van 35 tot en met 49 jaar zijn tevredener dan 50-plussers. Dit blijkt uit de tweede editie van de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 Nederlanders.
Treinreiswinkel hoogste score
De Europese Net Promoter Score (NPS)1 meet de klanttevredenheid van online boekers. De gemiddelde NPS van een vakantieplatform is +56. Acht platformen scoren daarboven, elf daaronder. Treinreiswinkel behaalt met +78 de hoogste score. Kort daarop volgt Natuurhuisje met een NPS van +75. Verder maken Micazu (+71), BungalowSpecials (+69) en Airbnb (+68) de top vijf compleet.

HotelSpecials en Agoda scoren laag
Alle vakantieplatformen hebben een positieve NPS. HotelSpecials en Agoda scoren het laagst op klanttevredenheid. HotelSpecials staat onderaan met een NPS van +19, gevolgd door Agoda met +34. Verder hebben Tripadvisor (+40), Belvilla (+45) en D-reizen (+47) ook een relatief lage NPS.
35- tot en met 49-jarigen geven hogere NPS
De gemiddelde NPS onder online boekers tussen de 35 en 49 jaar oud is +60. Dat is significant hoger dan de gemiddelde NPS onder boekers van 50 jaar of ouder (+53). De groep 18- tot en met 34-jarigen geeft gemiddeld een NPS van +57.
Over Multiscope
Multiscope is een specialist in online marktonderzoek. We ondersteunen bedrijven en organisaties bij het nemen van de juiste beslissingen door middel van online panels, marktrapporten en innovatieve onderzoeksoplossingen.
De resultaten in dit persbericht komen uit de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor vakantieplatformen. In het onderzoek zijn 5.173 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd, representatief voor de Nederlandse bevolking.
Wellicht dat bovenstaand persbericht nieuwswaarde voor u heeft. Voor vragen kunt u contact opnemen met Liza Heslenfeld via 073-6212122 of liza@multiscope.nl.
1 Klanten van bepaalde vakantieplatformen kregen de vraag: “Op een schaal van 0 tot 10, hoe waarschijnlijk is het dat je het vakantieplatform zou aanraden aan vrienden of collega’s?” De (Europese) Net Promoter Score komt tot stand door het percentage respondenten dat een score van 0 tot en met 5 geeft (detractors), af te trekken van het percentage respondenten dat een score van 8 tot en met 10 geeft (promoters).
0 comments on Uitmuntende klanttevredenheid voor Treinreiswinkel en Natuurhuisje